Spijlbussen.nl

zandstraalcompressor

Offline splitty67

• Onzekere spijl
hey jongens mischien weet iemand het hier  8-[
heb een zandtraalcabine gekocht en zou willen weten wat voor compressor
ik nodig heb,hoeveel werkdruk en of max-druk en min-druk  #-o
en of er speciale dingen bij te pas komen voor het onderhoud van de cabine,heb ze maar weet er niets vanaf   :-&
het merk is dup envoor de rest .............vind geen gegevens en weet ook niet naar waar zoeken   :icon_silent:

Offline robert

• Spijl blijft
    • Route-53
Ha,

Mij is ooit eens gezegd. Minimaal 8 bar werkdruk met een tank van Min. 400L. Ik heb zelf kleiner als dit, en het werkt idd voor geen meter.......

Robert & Miranda
Kombi-1962

Offline classic line

• Spijl is het geworden
he splitty ik kan wel effe en compresor mee nemen omt te stralen  ::D ::D ::D

maar je  hebt er inderdaad een aardige compressor voor nodig en vaak ook
een vochtafscheider 

ik heb trouwens nog een stuk of zes zakken straal grit staan

gr mike

Offline ijskreem

• Spijl blijft
  • The future belongs to those who create it
ik heb er eentje van 625 liter tank van 300 liter gaat ook ik heb die ook al gebruikt in een cabine met darm en afzuiging gaat goet
geen probleem :confused1:
OOOO

Offline 67 pick-up

• Onzekere spijl
Over het algemeen gaat het bij luchtgereedschap (waaronder ook een zandstraal pistool valt) niet alleen om de inhoud van je buffertank, want zoals het woord al zegt is dit slechts een buffer. Wat van belang is, is het slagvolume van je pomp, of te wel het aantal liter gecomprimeerde lucht dat je pomp per minuut levert. Zandstralen op een bar of 8 staat bijna gelijk aan het open zetten van een 10 mm kraan op je tank, en er zijn dus maar weinig hobbymatige compressors dit echt bij kunnen benen. Om toch redelijk uit de voeten te kunnen zou ik zeggen dat je minimaal pomp minimaal 300 l/min aan moet kunnen.

Offline ijskreem

• Spijl blijft
  • The future belongs to those who create it
het belangrijkste is de luchttoevoer die je continu hebt als je straalt en bij is dat 3.5 kilo constant en dat is toch een minimum als je geen jaren wilt staan stralen
OOOO

Offline henk

• Spijl blijft
Je hebt druk nodig tussen de 5 en de 8 bar
Als je echt grote oppervlakes wild stralen heb je een compressor nodig die bij deze druk nog eens zo'n 500 a 1500 liter / min brengt, hiervoor heb je krachtstroom nodig.
Henk

Offline Renka

• Split personality
Ik heb al jaren een eigen straalkast. Afhankelijk van wat je straalpistool aan lucht verbruikt, per merk scheelt dit soms al 100 l/min, moet je toch minstens een tank hebben van 300 liter en een (netto) aanzuigvolume van 450 liter/min.

Als je dit niet hebt krijgt je compressor problemen, zoals te lang draaien en te vaak starten met als gevolg te veel hitte en te zwaar belaste condensator(en) van je elektromotor.
Overigens, de meeste mensen stralen met te hoge druk waardoor je veel meer lucht verbruikt, het metaal te diep beschadigd en onnodig warm maakt waardoor je bij vlakke plaat het risisco loopt dat het gaat verbuigen waar je plaatwerker weer ziek van wordt !

Voor het stralen van onderdelen kan je ook goed vuurgedroogd zilverzand gebruiken, vooral bij aluminium of andere "zachte" materiaal soorten.
Bezuinig niet op straalmiddel, iets duurder straalmiddel gaat vele malen langer mee dan het goedkoopste slakafval. De truc is namelijk dat het straalmiddel niet breekt en minder snel rond afslijt.

Ontvet eerst heel goed je onderdelen, je straalmiddel gaat dan veel langer mee en laat zich ook beter in je spuitpistool opzuigen

Goedkoop adres A.B.S. in Soest, geen binding mee wel goede adviezen en service !

To finish first, you first have to finish