Spijlbussen.nl

Compressor kopen > welke ?

Offline lowrider

• Spijl blijft
Zoals de titel al aangeeft ben ik van plan een andere (grotere) compressor aan te schaffen ,mag nieuw of gebruikt.
Maar wat heb ik nodig ?
Ik wil er mee kunnen spuiten en een beetje stralen ( geen hele auto alleen pleksgewijs)
Volgens de plaatselijke leverancier moet ik minimaal 250 liter aanzuiging  hebben voor enig spuitwerk.
Hij zei ook dat een 2 cil beter was dan een 1 cil , ben ik het mee eens maar een 2 cil kost bijna het dubbele tov een 1 cil! :-(

ook zit ik met het probleem dat ik niet al te veel ruimte heb , een ketel van 100 l is me te groot.
zelf zat ik te denken aan een ketel van 50 l en een pomp met 350 l aanzuiging .

De prijzen zit ook nogal wat verschil in zag ik .

Wie kan mij meer vertellen ? (die verkoper praat natuurlijk ook voor zn eigen  :---))

Offline lowrider

• Spijl blijft
Volgens mij zijn hier weinig mensen die een compressor hebben......

klokske

• Gast
mee ne compresor van 50 l ga de ni veel kunnen werken want gaat continu aan slaan
mee 1ne van 100 l is da vree te doen
heb zo al men golf1 gespoten zonder teveel last

Offline Brazen

• Spijl blijft
Compressor, voor die zaken die je zegt zou ik toch eerder aan een buffervat denken van minimaal 150/200 l, het is ook zo bij een te klein vat dat ie anders continu staat te draaien.

Gewoon een zuigercompressortje kopen is goed genoeg, deze hebben naar mijn weten overwegend al twee cilinders. Let erop dat je GEEN olievrije koopt, bij intensief gebruik, dus sowiezo niet. Deze hebben voor zover ik weet meestal kunststof zuigers, die vrij vlot naar de kl?te gaan. 

Moet ook een minimale druk aankunnen van 10 bar. Een paar jaar geleden was ik 4 of 5 honderd euro kwijt, voor een nieuwe.

Let overigens ook op of de compressor gewoon op 220v kan, of anders krachtstroom.

Offline splitty67

• Onzekere spijl
aangezien ik ook al een tijdje aan het zoeken ben achter een goeie compressor
kan ik je wel vertellen dat je voor te stralen met een 50l tank niet echt resultaat gaat hebben
mij is vertelt minstens 500l  en om een goed sresultaat te hebben zou het eentje op 380v moeten zijn
om te spuiten zal het wel lukken met 50l tank denk ik
maar schiet me niet dood als ik er naast zit,ben er ook nog steeds niet uit wat te kopen

grtzzz steve

Offline lowrider

• Spijl blijft
Momenteel hou ik gewoon de aanbiedingen wat in de gaten , ik denk dat ik voor een goede 2e handse ga van een gerenomeerd merk.(airpress oid)
Alhoewel , misschien is spuiten niet nodig , ik wil mn pickup een ratlook geven ,dus wat slecht dof spuitwerk is niet verkeerd.

update : heb inmiddels een compressor gekocht , een airpress 15/350  :-). dus een 15 liter tank en 350 l aanzuigvermogen , tank is te klein maar ik heb thuis nog een gastankje van 40 liter , en eventueel nog een van 100 liter , deze zet ik er tussen en zo heb ik genoeg om te spuiten.
Dezelfde pomp zit ook op airpress compressoren met een 50 en 100 l tank :---).(airpress 100/350 en 50/350)
en de prijs die ik gaf was behoorlijk minder dan een met 50 of 100 l tank 8-).