Spijlbussen.nl

Welke dubbele carbu's?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tophotrod

  • Spijl blijft
    • Berichten: 208
    • Karma: +0/-0
    • TopOldtimers.com
Ik wil toch maar dubbele carbu's op mijn 1600 AH blokkie gaan zetten, maar mijn grote vraag...welk type is hiervoor geschikt? Heeft iemand de ervaring en kennis die dat met mij wil delen, anders koop ik straks een setje waarvan ik later weer spijt zou hebben... :-D



Offline Kooymak

  • Spijl blijft
    • Berichten: 167
    • Karma: +0/-0
  • 1964 Kombi: AR-65-99
Heee - ik ben niet de enige die met deze vraag rond loopt!?!  waar kan ik iets vinden over type carbs enz??  ik heb een 1674 Single port in mijn spijltje...


Offline Tophotrod

  • Spijl blijft
    • Berichten: 208
    • Karma: +0/-0
    • TopOldtimers.com

Offline VolksWouter

  • Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 6.327
    • Karma: +0/-0
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register

Offline Ron

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.104
    • Karma: +0/-0

Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Op mijn 1776 zitten 36's Dell O'rto's .. 40 IDF was te groot .. motor liep niet lekker.
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline Tophotrod

  • Spijl blijft
    • Berichten: 208
    • Karma: +0/-0
    • TopOldtimers.com
Ik zat idd aan 40mm te denken, maar als ik Alain zo hoor...


Offline issy

  • Spijl blijft
    • Berichten: 285
    • Karma: +0/-0
  • =y stone tickeler
die van alain heb ik vaker gehoord dell orto's, mooi gezicht zowiezo.
'66 luchtverfrissers


Offline vwboesie

  • Spijl blijft
    • Berichten: 178
    • Karma: +0/-0
    • www.vwbuz.com
Heb zelf 2 x 36 weber IDF. Zijn redelijk goed te vinden (alfa). Is geen garantie dat ze goed zijn natuurlijk. Toch maar revisie setje besteld. artikel 2196 bij parucky kost 49.95 euro, in duitsland op ebay bij Vergaser-Teile-Weber-Solex-Dellorto ebay shop voor 2 carbs 26,90 euro. Krijg je Magneti marelli revisiesetje. heeft ook voor andere carbs zoals de naam al doet vermoeden vervangende onderdelen. Dan F11 emulsiebuizen inzetten, je hebt er 4 nodig. Artikel 2195 bij parucky, 59,90 euro per paar. Heb je er dus 2 van nodig=120 eurootjes. Maar je kan ze ook bij weber carbs direct bestellen in de US of A, heb je 4 x DIT artikel nodig à 6,50 dollar = 26 dollar. kwam totaal inc verzenden op iets van 40 dollar geloof ik., iets van 31 euro. Pak aan: scheelt even 90 euro ! Volgens webergod is de ideale besproeiering bij een 1600DP met std nokkenas 50 stationair -130 hoofd -175 lucht ongeveer 2,50 per stuk, maakt 30 euro. Neem dat als uitgangspunt. Aangezien geen enkele motor hetzelfde is kun je dus een iets andere setup nodig hebben en zul je met de besproeiering moeten gaan spelen, alvorens eventueel andere venturi's in te moeten zetten, maar daar gaan we even niet van uit. Zorg dan in ieder geval dat je geen vacuumlekken hebt.  of dat je carbs niet synchroon staan. Lees dit artikel eens door op aircooled.net voor besproeiering en dit artikel voor dubbele carburateur synchronisatie en ga aan de gang> Dat artikel is trouwens ook nuttig voor nieuwe carbs. Daarnaast heb je een stangenstelsel en filters nodig (cb setje ongeveer 150 euro) en spruitstukken (v.a. ongeveer 100 euro) nodig.

rekensom:
carbs - 150 (ong.)
revisiesetje voor 2 carbs incl versturen - 32
Emulsiebuizen - 31
sproeiers - 30
stangenstelsel + filters - 150
spruitstukken - 100

Je kan met een beetje kunst en vliegwerk onder de 500 euro blijven voor een complete setup. Je kan natuurlijk ook alles helemaal nieuw kopen. kost minimaal het dubbele en is geen garantie dat je niet hoeft te tunen.
graag hoor ik reacties van mensen die het beter of goedkoper weten. Ik ben er in ieder geval blij mee.
1964 T1 13 raams deluxe walkthrough
Drive Hybrids, I need your gas !!!
http://www.vwbuz.com


Offline ice

  • Spijl blijft
    • Berichten: 158
    • Karma: +0/-0
Staat een stukje over in de ultra VW van mei 2007
Hier ff wat sitaatjes:

36IDF = voor motoren met een wat kleinere cappaciteit 1600-1776 voor normaal straatgebruik
40IDF = voor min of meer dezelfde als de 36IDF maar dan voor de meer getunde motoren
44IDF = voor motoren met wat grotere cappaciteit of voor heftig getunde motoren
48IDF = voor 2 liter plus motoren.

staat ook een heel stuk over het afstellen ervan!


Offline Tophotrod

  • Spijl blijft
    • Berichten: 208
    • Karma: +0/-0
    • TopOldtimers.com
Thanks voor de nuttige info en links! Daar kunnen we wat mee, ik ga voor een nieuwe set-up, al heeft Alain wel gelijk dat je dan zo ie zo nog de kans hebt om te moeten spelen met de sproeiers...



Offline Tophotrod

  • Spijl blijft
    • Berichten: 208
    • Karma: +0/-0
    • TopOldtimers.com
Heb er uiteindelijke 2x40 kadrons op gezet. Het afstellen was even langer werk, omdat de @#$% 123 ignition gewoon niet wilde werken met deze setup! OOk niet na de andere instellingsmogelijkheden te hebben geprobeerd. Dus ben terug naar de 009 ontsteking, toen liep het blok gelijk goed.



Offline vampire

  • Spijl blijft
    • Berichten: 332
    • Karma: +0/-0
was gisteren bij VPC in Buchten om mijn trekhaakje op te halen en sprak daar de verkoper en die rade mij Kadron carbs ( ik weet niet of je het zo schrijft) aan.
compleet setje kost € 610 euro en past perfect op een 1600cc alleen eventjes afstellen op de sproeiers

hier alvast een link

http://www.abctuning.nl/shop/product_info.php?manufacturers_id=37&products_id=38
build in progress


Offline Tophotrod

  • Spijl blijft
    • Berichten: 208
    • Karma: +0/-0
    • TopOldtimers.com
was gisteren bij VPC in Buchten om mijn trekhaakje op te halen en sprak daar de verkoper en die rade mij Kadron carbs ( ik weet niet of je het zo schrijft) aan.
compleet setje kost € 610 euro en past perfect op een 1600cc alleen eventjes afstellen op de sproeiers

hier alvast een link

http://www.abctuning.nl/shop/product_info.php?manufacturers_id=37&products_id=38

Tja helaas blijkt het niet zo makkelijk te zijn, ik had een benzinedruk regelaar nodig (kadron carbu's hebben een druk nodig van 1,5 ) en de fuil squirt moest worden afgesteld. Zie meer op lowbudget.com. Daarnaast is de staandaard linkage van carbu naar carbu niet optimaal en haast niet af te stellen. Hierdoor het probleem dat er één carbu iets meer open is dan de andere. Dus een betere aanschaffen is ook aan te raden! Op lowbudget.com kun je ook een setje bestellen die al geheel zijn aangepast.....



Offline vampire

  • Spijl blijft
    • Berichten: 332
    • Karma: +0/-0
dus kadron carbs zijn ook niet goed.
het probleem is zoals altijd geld.

maar wat ben je dan ongeveer precies kwijt voor een compleet setje weber carbs.
die van vpc had het over € 1500,-

alles bij elkaar plug and play
build in progress