En nog een hele vervelende bijkomstigheid is dat het dak randje vrij smal is en je secuur je punten moet uitkiezen en af stellen, en als er ook maar enige roest vorming nog aan wezig is brand je de gaten er in.
Succes
Dat is net ook de reden waarom ik opteerde om dit te te puntlassen... Als ik telkens gaten moet boren van 6mm om op te proppen, dan blijft niets van mijn dakrand meer over hé :) ... Ik wil het heel proper hebben, dus ik zal me overal ng verder informeren
Een kennis van mij is electricien, (waarmee ik de hele garage voorzien heb van elektriciteit). Ik zal hem ook ng wa info vragen ivm die zekeringen en dergelijke.
Een andere optie natuurlijk is om lijm & proplassen te combineren... Het dak bijna volledig aflijmen op de gootjes(?) en telkens over een bepaalde afstand geen lijm hangen, en daar dan een paar proplassen zetten. Hierdoor kan er geen water onder de 'dakschelp' kruipen, doordat de lijm alles mooi afsluit en heb ik ook minder werk om al de proplasjes mooi vlak te slijpen ... Ik weet zowiezo dat het al een heeeel tijdrovend werkje zal worden ;) , ik heb me allesinds al 20 uuren kunnen bezig houden met het oude dak uit te boren, dus ik verwacht het dubbele om alles mooi terug te plaatsen :-D
Ik zal mijn originele gootjes die ik nu heb aan mijn bus behouden (aangezien die in hele goeie staat zijn!) en de "dakschelp" van het "nieuwe" dak zo in mijn gootjes laten passen.
Hetzelfde vraag ik mij dan ook af: een nieuwe neus steken... die randjes die je over de A-stijl moet plooien zijn ook maar 6mm breed ofzo... Hoe bevestig ik die dan best... Proplassen lijkt me niet zo simpel op zo'n smal boordje?