Spijlbussen.nl

correct aantal gaten in dashbord?

Offline koerspiloot

• Spijl blijft
    • Oldtimer-service.be
Hier ff een vraagje ivm het dashbord van mijn spijl.
Het is een 65er panel (komt uit USA).

Hoeveel gaten (voor schakelaars en knopjes) moeten er feitelijk in mijn dashbord aanwezig zijn , zoals het origineel was? Ik weet niet of dit verschilt van us of non-us ... Ik zou het het liefst volgens non-us model hebben.

Er zitten nu 4 gaten in het dash:

Links ene in de kilometerteller behuizing (voor de binnenverlichting schakelaar), en dan ng de 3 andere rechts.

Zijn er gaten teveel? Te weinig? Welke knop moet waar komen? Iemand die weet hoe dit origineel was

grtz

Offline Berrie120

• Split personality
Ik heb ook ergens gehoord dat er verschil is in het aantal sleuven tussen een standaard en een deluxe.

kzou alleen niet weten wie er hoeveel dient te hebben.

groeten berrie
don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Offline VolksWouter

• Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register
Modellen voor Augustus 1966 hebben links naast de radio uitsparing 3 sleuven en alleen het model 1967 heeft maar 1 sleuf links naast de radio uitsparing.

@Koerspiloot : Het grote ronde gat in je kilometer teller behuizing rechts (zichtbaar op de foto) is de opening voor het contactslot. Als je een contactslot met stuurslot op de stuurstangpijp hebt zitten dan hoort daar een plastic dopje in te zitten.

Eerste grote gat in het dashboard is van de verlichting schakelaar en het kleine ronde gaatje ernaast hoort er niet te zitten.

Offline the bus driver

• Split personality
  • surf now, work later
Citaat
Eerste grote gat in het dashboard is van de verlichting schakelaar en het kleine ronde gaatje ernaast hoort er niet te zitten.

en waar hoort dan volgens jouw de schakelaar om de 4 pinkers (knippers) op te zetten??
Haaaiiroeff

Offline kermie

• Spijl gaat niet meer weg
  • Secretaris stichting behoud VW Spijlbussen
Bij mij zit daar ook het gevarenlicht (of is dat iets Amerikaans cq. voor de latere modellen)?