Spijlbussen.nl

T2 IRS achterwielophanging

Offline Nirvana

• Spijl is het geworden
  • Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven
Beste iedereen,

Zoals sommigen misch weten heb ik een t2 achterwiel/ versnellingsbak ophanging achter in mijn bus hangen. Nou heb ik dit zelf niet gedaan en heb er dus ook bar weinig vestand van hoe dit ooit weer op orde te krijgen. Nu de resto gestaag vorderd wil ik ook graag weten wat mij te wachten staat op versnellingsbak gebied.

Heeft iemand ervaring met t2 wielophanging in een t1, ooit gezien, foto's etc? Of heeft iemand goede foto's van hoe dit eruit zou moeten zien in een t2. Alle info is van harte welkom.

Offline VolksWouter

• Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register

Offline Area51

• ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
Peter, ga het volgende boek eens bestellen .. daar staan T1's in met T2 ophanging.
Volgens mij levert Sjef hem ook, anders via het ISBN nummer bij je reguliere boekhandelaar bestellen.

How to modify Volkswagen bus

Suspension,brakes & Chassis for high performace
by James Hale

ISBN 1-903706-14-9

http://www.dunebuggy.co.uk/how_to_modify_bus.htm
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Offline Nirvana

• Spijl is het geworden
He bedankt,

Ik heb het boek meteen bij Bol.com besteld. Dus hopelijk deze week in de bus. Ik hoop dat dit mij wat meer inzicht zal verschaffen als totale leek op dit gebied :)

Offline Area51

• ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
De (type2) T2 ophanging onder een (type2) T1 kent een aantal beperkingen, vandaar dat je het zo weinig gemonteerd ziet. Je spoorbreedte neemt toe, waardoor je weer beperkt bent in je velgen en bandenkeuze, en de versnellingsbak is eigen te groot .. de ruimte is perfect voor een kever (type1) bak, en die liggen én op iedere hoek van de straat, én kosten ook nog eens geen drol. Ook de verkrijgbaarheid van type1 bak onderdelen is veel ruimer dan voor een T2 bak, en ook je schakelstang komt bij een type1 bak nog eens mooier uit. Het kan allemaal wel hoor, maar je zult ook zelf toch het nodige moeten gaan 'pionieren'

Offline Nirvana

• Spijl is het geworden
Achteraf had ik ook liever een keverbak ombouw gehad. Alleen is mijn ophanging daarvoor de verdwenen, achteraf jammer. Qua velgen maakt het me niet zoveel uit, wil toch niet erg breed, en worden waarschijnlijk gewone velgjes met doppen. Maar wat ik idd jammer vind is dat je het nergens vindt, en jij natuurlijk een mooi topic hebt aangemaakt over de keverbak irs. Nou ja zal er wel iets op gaan vinden, helaas is terug opbouwen naar t1 denk ik onbegonnen werk als je ziet hoe "netjes" ze alles weggehaald hebben.

Offline Area51

• ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
Ik had het wel geweten wat ik zou doen . . . . .

Offline Nirvana

• Spijl is het geworden
Citaat
Ik had het wel geweten wat ik zou doen . . . . .

Is het gemakkelijk een dergelijke ophangin terug te krijgen (vw t1 versnellingsbak ophanging)? Ik begin namelijk wel iets te twijfelen.