Spijlbussen.nl

naden kit of niet?

Offline bugpuck

• Spijl blijft
    • Bugpuck
hallo

ik heb een vraagje

zou ik deze naden afkitte of niet ?ZIE FOTO

in wielkasten...

onder de batterij enz

graag jullie idee hierover

mvg bugpuck

Offline Aloha Beach Cruiser

• Spijl blijft
  • Hangloose, stay cool
    • www.charlestontuning.mijnalbums.nl
das een goeie vraag! ik zit ook altijd met die vraag, volgensmij ZOLANG de kit dicht blijft is het goed.. maar als er onzichtbaar na een jaar vocht achterkomt...  :-(

Offline smartdriver

• Spijl blijft
  • Live now, pay later!
Moi,

Altijd doen!
Zorg ervoor dat je een kitsoort krijgt op basis van Polyurethaan aka PU!
Deze soort hard snel uit, vooral in vochtige omstandigheden en is uiteindelijk zo taai en flexibel als rubber.
Is dan ook uitstekend te gebruiken als steenslagbeschermer in de wielkasten.

Plakt als de hel, zorg voor plastic handschoenen anders zit het een tijdje aan je tengels. :-D
Denk hierbij maar aan de gevolgen van PURschuim op je handen.

TIP
Als je strakke naadjes wilt hebben, plak dan van te voren de te creeƫren naad af met afplakband.
Kitten, plakband weg e voila strakke kitnaad! :-"

Groeten,

Paul
'69 from Brazil under serious reconstruction........;)

Offline Renka

• Split personality
3M strijk kit, wel duur maar ook erg goed
To finish first, you first have to finish

Offline busboys

• Onzekere spijl
    • http://www.vwbusboys.nl
Niet afkitten ?  Walker  ben je van plan om hem altijd binnen te laten staan verwarmd ? :-k .  Altijd afkitten zeker als zo velen hier geen las pasta gebruiken dus lekker al die blanke verbindingen open en bloot.

Technisch gezien is het altijd t beste om tussen de las naden  las pasta te smeren van bij voorbeeld (Technolit )  voor dat je de plaatdelen aan elkaar verbind. Dit zorgdtvoor een vertin achtige sub stansie wat uit eindelijk corrosie vorming tegen gaat.
Daarbij kan je ook nog een beetje wax /tectyl of wat je wilt tussen de naad spuiten veeg het overtollige er af ontvet het er om heen goed
en kit het uiteindelijk af met een goede KIT van Bv 3M grijs uit een Patroon
( bestel nr weet ik zo niet uit m`n hoofd )
En niet die vooroorlogse #-o stijk kit zooi .

BusBoys

Offline Berrie120

• Split personality
Altijd afkitten zeker als zo velen hier geen las pasta gebruiken dus lekker al die blanke verbindingen open en bloot.

Technisch gezien is het altijd t beste om tussen de las naden  las pasta te smeren van bij voorbeeld (Technolit )  voor dat je de plaatdelen aan elkaar verbind. Dit zorgdtvoor een vertin achtige sub stansie wat uit eindelijk corrosie vorming tegen gaat.

BusBoys

http://www.technolit.de/cms/index.php?id=19&L=4

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Offline VolksWouter

• Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register
Niet afkitten ?  Walker  ben je van plan om hem altijd binnen te laten staan verwarmd ? :-k .
Nope & enneeehhh nope.

Waarom heeft Volkswagen vanaf fabriek wel de binnenkant en niet de buitenkant gekit?

VW hanteerde verschillende "kitcodes" welke aan continenten en landen werden gehangen. VB: Een bus voor Californiƫ werd helemaal niet gekit terwijl een Duitse bus bij wijze van spreken meer kit was dan bus.

Offline bugpuck

• Spijl blijft
    • Bugpuck
bedankt mannen voor reakties op advertensie
ik ben begonnen met kitten...

mooi afplakken en dan kit zetten en tape weg en dan heb je een mooi lijntje kit

1 nadeel ,nu is het eigenlijk wat koud voor te kitte maar daar hebben we een oplossing voor gevonden :-D
3m kit met pot in een emmer met heet water zodat kit warm is en gemakkelijker strijkt :tongue3:
want ik wil doorgaat met de werken nu
de bus zou tegen eind dit jaar op zijn pootjes moeten staan en naar de carroserie gaan voor een 3 maandjes :-(
maar als ze dan terugkomt .....mmmmm :tongue3:

nog 1 vraagje,
i
k wil de bodem lakken onderkant met satijn zwart
wat lak zou ik erop zetten?
+ ik hou niet van een hoop steenslag onder de bus... :-(alleen de wielkasten krijgen een laagjes steenslag maar de rest wil ik zo lakken
zou dit een goed idee zijn?dit lijkt mij het mooiste

mvg
bugpuck  :-)

foto's volgen...

Offline Nirvana

• Spijl is het geworden
  • Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven
Ik heb ook mijn naden met 3m strijkkit gedaan. Vervolgens mijn body afgewerkt met 3m bodyseal, met bijbehorend pistool. Hiervoor volstaat een kleine compressor. Dit is tevens tegen steenslag en kost 6 euro de bus, pistool kost 25 euro. Per wielkas heb je 1 bus nodig ongeveer. Ik heb ook de voorkant en dergelijke hiermee gedaan.

Offline smartdriver

• Spijl blijft
  • Live now, pay later!

nog 1 vraagje,
ik wil de bodem lakken onderkant met satijn zwart
wat lak zou ik erop zetten?
+ ik hou niet van een hoop steenslag onder de bus... :-(alleen de wielkasten krijgen een laagjes steenslag maar de rest wil ik zo lakken
zou dit een goed idee zijn?dit lijkt mij het mooiste

Dat zou ik doen met chassislak, zelfs met de kwast op te brengen.
Is een luchtdrogend produkt dacht ik mij te herinneren, geen 2K. (bv Sikkens)

Als ik je nog een tip mag geven, doe er een contrasterende laag onder!
Je wilt aflakken met zwart, dan eerste laag met rood oid, kun je aan het eind van het seizoen precies zien waar je steenslagschade hebt en dit weer makkelijk herstellen! :-D

Succes,

Paul
'69 from Brazil under serious reconstruction........;)

Offline busboys

• Onzekere spijl
    • http://www.vwbusboys.nl
Kijk  Wat er vroeger gedaan werd daar moet je je niet te veel aan op hangen.  :-) = 40 jaar geleden  pak de technieken van Nu en kit het netjes af Met de modernste Kit die er op dit moment is Dus de Structure seal van 3M uitstekent te verwerken met de kwast ook onder koude omstandigheden.

BusBoys