Spijlbussen.nl

181 bak tbv straightaxle

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Split52

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 38
    • Karma: +0/-0
Luitjes,

Volgens mij had BKZ ervaring in dezen.....toch?

Ik heb een AK bak liggen, nu kwam ik op een ander forum tegen dat ik deze inderdaad (zoals ik al vermoedde) kan gebruiken om m'n buske tzt te verstraightaxlen. Simpelweg de reductiekastenassen verwisselen voor die van een kever en hij kan in m'n bus. Maar... nu was er iemand die vertelde dat je dan 4 achteruit en 1 vooruit hebt omdat een 181 bak door de reductiekasten de andere kant uit draait.

Is dit zo? én hoe draai ik het diff om zodat hij wel weer de goede kant op draait? Foto's ofzo? Heb dit namelijk nog niet eerder gedaan.

Thanks, Michel


Offline splitbien

  • Spijl blijft
    • Berichten: 120
    • Karma: +0/-0
Gewoon simpel; voortaan altijd achteruit rijden, en vooruit inparkeren... :D :D

Geintje, heb ook gehoord dat dat zo is inderdaad, heel apart... Ben benieuwd hoe het verholpen kan worden, wie weet is het makkelijk voor later...


Offline Split52

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 38
    • Karma: +0/-0
Citaat van: sabine_spijl
Gewoon simpel; voortaan altijd achteruit rijden, en vooruit inparkeren... :D :D...


Leg dat maar eens uit bij de verzekering als je 'maar' 7500 km per jaar mag doen en je stand telt achteruit :D

Citaat van: sabine_spijl

Geintje, heb ook gehoord dat dat zo is inderdaad, heel apart... Ben benieuwd hoe het verholpen kan worden, wie weet is het makkelijk voor later...


Je moet wel rekening houden met het feit dat mijn achteras smaller is dan de jouwe dus jij zult bredere assen moeten monteren volgens mij van een tiep3, of iets met de montage aan de binnenkant van de veerplaat. Hoe het precies zit weet ik niet zeker, maar dat het anders is weet ik wel, dat zal iemand anders wel kunnen melden (wouter, alain ofzo)

Michel


Offline splitbien

  • Spijl blijft
    • Berichten: 120
    • Karma: +0/-0
Ja ik zou inderdaad een type 3 bak moeten hebben dan.... Hoorde dat hij voor 66 moest zijn en het moest een pendelas bak zijn met de type 3 assen erin en niet die van een kever.... (ben echt een vreselijke leek op het moment) (is ook eigenlijk mijn eerste echte project)


Splid52

  • Gast

Offline Buzzz

  • Spijl blijft
    • Berichten: 169
    • Karma: +0/-0
    • Je hebt een hobby en dan .....
als je alleen de reductiekasten verwijderd heb je inderdaad 4 versnellingen achteruit en 1 vooruit. Behalve het verhogen van het vermogen zorgen de reductiekasten ook voor het omkeren van de draairichting van de aandrijfas.

Je hebt dus twee opties als je de reductiekasten kwijt wil.
Je kunt proberen de overbrenging in de versnellingsbak te veranderen (zou niet weten hoe precies, maar het zou moeten kunnen).
Of je vervangt ook de complete versnellingsbak voor een bak uit bijvoorbeeld een 1300 kever ofzo.

Ben geen expert, maar gedurende een restauratie leer je met vallen en opstaan best veel :-)
---  Hoezo, een raket nodig om naar de maan te gaan?
     Bij mij gaat alles naar de maan, zonder raket.          ---


Offline Humby

  • Spijl blijft
    • Berichten: 199
    • Karma: +0/-0
    • http://www.thedonuts.be
"Gewoon" het differentieel in de bak omdraaien...

Aircooled greetz,

Humby 8)
Fuck Herbie, Busses are way cooler!!!