Spijlbussen.nl

Lasapparaat???!

Ghost · 11 · 4797

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghost

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 39
    • Karma: +0/-0
Hoi allemaal ik wil mezelf het lassen aanleren om naderhand plaatwerk te lassen op een T1, welk lasapparaat heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding en waar moet ik op letten bij aankoop? voldoet een electrisch lasapparaat ook?(220 volt, max 125 ampere)
alvast bedankt!!

gr. Ghost


Offline Nirvana

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.087
    • Karma: +0/-0
  • Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven
Ik las met de Cebora Bravo 155. Volgens mij een van de meest gebruikte toestellen in de (hobby) auto branche. Ik vind het perfect werken, geen poespas, makkelijk instelbaar en een goede draad motor. Volgens mij is de prijs ook naar behoren voor een dergelijk lasapparaat.

http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Cebora_Bravo_155.htm


Offline Daan

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 69
    • Karma: +0/-0
    • Ps3 kapot
Ook ik ben op zoek naar een vriendelijk geprijst MIG apparaat.
Iemand ook ervaring met gasgevuld lasdraad ? Is nieuw voor mij, geen gezeul met flessen lijkt me een voordeel.
Met hoeveel ampere dient het plaatwerk van onze bussen gelast te worden? Ofwel wat moet de laagste stand van het apparaat zijn ?


Offline classic line

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.781
    • Karma: +0/-0
gevulde draad is gewoon troep  ::cry:

effe naar de site van rustbuster daar staan leuke apparaten waar ik goeie verhalen over hoor
naar honderdje of 5 ben je toch al gauw kwijt


Offline Sancho

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.306
    • Karma: +0/-0
    • Aircooled Import

Offline Berrie120

  • Split personality
    • Berichten: 3.917
    • Karma: +0/-1
Ook ik ben op zoek naar een vriendelijk geprijst MIG apparaat.
Iemand ook ervaring met gasgevuld lasdraad ? Is nieuw voor mij, geen gezeul met flessen lijkt me een voordeel.
Met hoeveel ampere dient het plaatwerk van onze bussen gelast te worden? Ofwel wat moet de laagste stand van het apparaat zijn ?

Ik heb ook een gasgevuld apparaatje,

Werkt best goed, maar dun plaatwerk valt niet mee en ik zou er geen bus met veel plaatwerk mee doen.
Afgezien al van de prijs van de rollen draad. :-o

Voor buiten in de volle wind kan gasgevuld handig zijn.
don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience


Offline Sancho

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.306
    • Karma: +0/-0
    • Aircooled Import
Voor buiten in de volle wind kan gasgevuld handig zijn.

buiten schroef ik gewoon mijn gasfles wat verder open :-)
ook nooit problemen gehad


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.502
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Ik heb de Telwin Telwig Lasapparaat 200/2  ....(mig/mag) superding!

Had geen las ervaring maar via tips van me maat en wat les, inmiddels me hele bus gelast..
Je moet even goed oefenen op wat los plaatwerk..

en 1 tip.. altijd je materiaal goed schoonmaken... ! (en niet in de wind lassen zoals in me tuin)

Hier bijv me rempendaal (is wel wat dikker dan plaatwerk) Even een strip ernaast gelast.

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline kees

  • Spijl blijft
    • Berichten: 497
    • Karma: +0/-0
    • vwsamba.nl/photo-gallery

Offline Daan

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 69
    • Karma: +0/-0
    • Ps3 kapot
Ik gebruik em nauwelijks meer, dus hij mag weg.  Cebora Bravo 155. Fles bevat nog 75bar  SF-prijs  €375


pb  :-D


Offline Kooymak

  • Spijl blijft
    • Berichten: 167
    • Karma: +0/-0
  • 1964 Kombi: AR-65-99
Ik gebruik em nauwelijks meer, dus hij mag weg.  Cebora Bravo 155. Fles bevat nog 75bar  SF-prijs  €375



Ziet er goed uit en een mooie prijs!