Spijlbussen.nl

In mijn queste naar een nieuwe bus

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mangojay

  • Spijl blijft
    • Berichten: 323
    • Karma: +0/-0
  • Never grow old
wat vinden jullie hiervan? heren Wouter, Alain, Frank en alle anderen die er ook verstand van hebben natuurlijk.
Wat zie je? Wat denk je? Hoe goed, compleet of juist niet?

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=532428

Héél graag een reaktie aub




(*Foto`s erbij gezet door de moderator*)


Offline VolksWouter

  • Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 6.327
    • Karma: +0/-0
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register
Het interieur klopt zowieso niet en mist een kickpanel aan de zijkant van de middenbank. Deze uitvoering werden vanwege hun luxe altijd uitgevoerd met M-code 141 een uitstroomopening van de verwarming welke uitblaast via een uitsparing in de plaat onder de achterbank. Ook dit is niet zichtbaar.




Folder van een PG/SG van 1956
http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/56std_german.php

Ze hebben aan de bijrijderszijde een dun kniestuk in de bus gelast en het linker kniestuk is dik en waarschijnlijk nog de originele.

Er zit in het dashboard links naast de kilometer teller een extra klok in het dashboard en de stationsleutel hoort niet aan het dashboard te hangen ,maar aan het panel boven de linker koplamp.

Ze hebben een latere 1200cc 34PK of een 1300cc 40PK gemonteerd.
Het uitlaat eindstuk gebruikt ,wat ik absoluut niet thuis kan brengen.

Ik zie dat de Apron (Het U-vormige motor afdekklep) geen gat heeft voor een krukaszwengel. Nou weet ik niet wanneer ze hier in de USA mee gestopt zijn ,maar als ik naar de laaddeur kijk dan heeft hij daar nog geen uitsparing voor de handgreep.
Dit geeft weer aan dat het een vroege 58èr moet zijn ,samen met het remlicht in de motorklep. In mei 58 is het remlicht in Europa komen te vervallen , dat weet ik zeker.
Voor Amerika weet ik het niet ,maar zal het morgen even opzoeken voor je.


Offline VintageSpeed

  • Spijl blijft
    • Berichten: 173
    • Karma: +0/-0
hey Wouter heeft echt wel goede kennis van de oudere bussen.  Goed opgemerkt allemaal!


Offline hajee

  • Spijl gaat niet meer weg
    • Berichten: 685
    • Karma: +0/-0
Ze hebben aan de bijrijderszijde een dun kniestuk in de bus gelast en het linker kniestuk is dik en waarschijnlijk nog de originele.
goed gezien! da's echt wel héél lelijk!

Er zit in het dashboard links naast de kilometer teller een extra klok in het dashboard en de stationsleutel hoort niet aan het dashboard te hangen ,maar aan het panel boven de linker koplamp.
vraag: waar hoort zo'n motordekselsleutel bij mijn 64-er eigenlijk?
is daar een vaste plek voor?


Offline vwspijlbus

  • Split personality
    • Berichten: 5.545
    • Karma: +1/-0
Ze hebben aan de bijrijderszijde een dun kniestuk in de bus gelast en het linker kniestuk is dik en waarschijnlijk nog de originele.
idd. Zou eigenlijk niet moeten.
Ik twijfel of de kickpanels in de cockpit niet grijs horen te zijn.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze bus veel plezier en genot kan opleveren. Als je een 'schoolvoorbeeld van orginaliteit' zoekt is dit niet de beste keuze.
Frank


Offline Mangojay

  • Spijl blijft
    • Berichten: 323
    • Karma: +0/-0
  • Never grow old
Wouter, bedankt voor je kundige advies!!! Daar kan ik echt wat mee!
Groet Jay!!!


Offline VolksWouter

  • Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 6.327
    • Karma: +0/-0
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register
Johan het krukas zwengel gat is komen te vervallen per eind Juni 1959 , ik kan alleen nergens ontdekken wanneer de krukas bout is gewijzigt.
Ik denk dat dat per mei 1959 is gebeurt ,want toen kwam er een herontworpen 30pk motor.