Spijlbussen.nl

Maximale aandrijfhoek homokineten bij IRS inbouw.

henk · 9 · 4420

Offline henk

• Spijl blijft
Ik ben een T2A IRS ophanging en een 1303s bak onder mijn T1 bus aan het bouwen, ik wil echter de originele hoogte bewaren.
Kunnen de homokineten onder deze grote hoek het vermogen wel overbrengen zonder stuk te lopen.
Zij moeten op deze manier ook nog eens het hoogteverschil van de reductiebakken extra overbruggen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Offline VW-maniac

• Spijl blijft
Je moet andere homokneten hebben. Heb zelf een set klaarliggen nog niet er onder gezet. Ik heb Porsche 944-924 genomen kunnen onder een grotere hoek werken. Je kunt ook porsche 930 nemen  weet allen niet meer of deze op de as passen. Je hebt ook andere bakflenzen nodig.
Kun je is US bestellen.
67 westy SO-42  2110

Offline henk

• Spijl blijft
Kunnen die een grotere hoek maken, wist ik niet.
Ik wilde de buitenste homokineten en de aandrijfassen van een T2A gebruiken.
Aan de bakkant (kever At ) passen de homhokineten (met een kleine opvulring) van een 1303.
De lengte komt mooi uit.
Het past allemaal perfect, ik wil pas wat anders gaan kopen als ik weet dat dit niet gaat.

Offline VW-maniac

• Spijl blijft
Kunnen die een grotere hoek maken, wist ik niet.
Ik wilde de buitenste homokineten en de aandrijfassen van een T2A gebruiken.
Aan de bakkant (kever At ) passen de homhokineten (met een kleine opvulring) van een 1303.
De lengte komt mooi uit.
Het past allemaal perfect, ik wil pas wat anders gaan kopen als ik weet dat dit niet gaat.

Past niet gaat allemaal kapot t2 gaat tot 23 graden porsche kan 30 graden aan als je stock height will rijden moet je porsche gebruiken anders gaat het wringen kever gaat volgens mij maar to 20 graden
en de vulringen maakt de hoek alleen maar groter
67 westy SO-42  2110

Offline henk

• Spijl blijft
Dit ben ik aan het monteren,  op creative@creative-engineering.com
staan afbeeldingen.
IRS CONVERSION KITS
If you want better fuel economy and higher top speed together with a more modern feel, this is the way to go. If your reduction boxes are shot, nows the time to think about IRS. By fitting late any CV jointed Bug transmission and any Bay bus drive shafts (not automatic ones) you can bin that old bus tranny and reduction boxes. You use either 68-69 hubs if your after the 205mm large bolt pattern, or 70-79 bus hubs if your going to change wheels. You MUST use 68-69 swing arms and spring plates whatever hubs you fit. We recommend you only use original 68-69 VW swing arms or our own new CDS jig welded replica swing arms if you cant find original parts. We do not recommend shorten or modified later arms. That's where the problems start. This kit takes the uncertainty about an IRS conversion. It is essential that correct geometry is established to stop excessive wear on CV joints and bushes , not to mention ripping off brackets when the job is not done correctly. Do not be misled by others who advise trailing arm brackets to be fitted last and welded where they fall ! You build a chassis with correct suspension points first and then fit the parts! The new chassis legs enable the correct placement of swing arms. The minimum required parts you will require from ourselves are 1pr of chassis legs, 1 pair of shock mounts and I would recommend the bolt kit which contains some fine thread metric bolts that are difficult to obtain even in Europe.

Offline Area51

• ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
Henk, ik denk dat je deze link bedoelt;

IRS CONVERSION KIT

Heb er zelf ook over gedacht, maar vanwege de 'brede' T2 draagarmen en naven kon ik geen 7x16 et23 (ik ben nu zo smal dat zelfs een 8x16 et10 Fuchs past) Fuchsen kwijt, en daarom heb ik toen alles van een kever gepakt.
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Offline henk

• Spijl blijft
Hier voor de geďnteresseerde heb ik wat foto’s, ben de bus nog aan het restaureren en word hierbij ISR (t2A) klaar gemaakt, komt een AT kever bak in met een 1776 cc (90,5 boring) blok met zo’n 80 a 90 pk.
Diesel inbouw blijft me toch door mijn hoofd spoken, daarom houd ik met restaureren al rekening met de eventuele inbouw van een radiator.
Wat ik ook doe krijg geen foto verzonden, heeft iemand idee hoe dit moet?