Spijlbussen.nl

Weber carburateurs

henk · 11 · 4936

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline henk

  • Spijl blijft
    • Berichten: 238
    • Karma: +0/-0
Ik ga  een 1600 (b) motor reviseren, er komen  90,5 of 92 mm cilinders op, ben al begonnen met wat onderdelen bij elkaar te zoeken.
Zo kan ik voor weinig geld drie dubbele valstroom webers van 40mm kopen.
Deze komen van een 3 liter lijnmotor uit de jaren 70.
Wie kan mij vertellen of deze geschikt zijn voor mijn toepassing.
Was er toen  al het huidige type (40 IDF).
Of moet ik hier maar beter met de vingers af blijven.

Henk


Offline Bianca & Dimitri

  • Spijl gaat niet meer weg
    • Berichten: 719
    • Karma: +0/-0
Ik ga  een 1600 (b) motor reviseren, er komen  90,5 of 92 mm cilinders op, ben al begonnen met wat onderdelen bij elkaar te zoeken.
Zo kan ik voor weinig geld drie dubbele valstroom webers van 40mm kopen.
Deze komen van een 3 liter lijnmotor uit de jaren 70.
Wie kan mij vertellen of deze geschikt zijn voor mijn toepassing.
Was er toen  al het huidige type (40 IDF).
Of moet ik hier maar beter met de vingers af blijven.

Henk


3 dubbele van een lijn 6? niet toevallig van een 3.0 V6 (essex) ford?

kijk anders eens hier: http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm

of hier: https://www.burtonpower.com/product_main.aspx?home.aspx
Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44


Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Mijn 1776 heeft een boring van 90,5 en ik gebruik 36mm Dell'Orto's. De vorige eigenaar van mijn motor heeft er ook 40 IDF's op gehad, maar de trekkracht onderin was minder, vandaar dat hij toe weer 'een stapje' terug is gegaan.
Je wilt dus een 1776 of 1835 bouwen.. ik neem aan dat koppel (trekkacht onderin) belangrijker is dan topvermogen bovenin, dus ik zou voor de 36's, of injectie gaan.
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline henk

  • Spijl blijft
    • Berichten: 238
    • Karma: +0/-0
Ben er al achter, het waren  IDF 40  voor 70 euro per stuk, volgens de verkoper was het wel een lijnmotor welke wist hij niet meer, doet er nu ook niet meer aan toe .
Heb ze gekocht
Zoek nu nog filters en inlaatspruitstukken, passend op weber IDF40 naar kop type 1 met dubbele poorten, wie heeft deze eventueel nog te koop?


Offline henk

  • Spijl blijft
    • Berichten: 238
    • Karma: +0/-0
Ik wil voor 1835cc  gaan (92mm), in dit geval komt de IDF 40 wat beter in de richting, is ook afhankelijk van de rest van de motoropbouw, nokkeas, uitlaat, kop ed.


Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Zorg bij de bouw van een 1835 ervoor dat je de 'brede' cilinder hebt. De vroegere 92mm cilinders waren aan de voet erg dun, waardoor warmlopers regelmatig voorkwamen. Ze zijn er nu met extra koelribben aan de voet, waardoor de huidige 1835 net zo bedrijfszeker is geworden als een 1776.

*De 92 boring is de grootste boring die in een type1 carter gedaan kan worden, bij de vraag naar nog meer cc's zal er een grotere slag krukas gemonteerd moeten worden. Bij de 90,5 boring is er nog wat extra vlees in het carter voorhanden.
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline henk

  • Spijl blijft
    • Berichten: 238
    • Karma: +0/-0

Waar herken ik die 'brede'(betrouwbare) 1835 cilinders aan, waar moet ik op letten.
Waar kan ik ze bestellen zonder het oude type aangesmeert te krijgen.


Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
De wat betere tuningzaken moeten ze ondertussen wel hebben.
Denk aan hotrod (in Doesburg), Ahnendorp (in Isselburg, Duitsland) en CSP (ook in Duitsland)
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline henk

  • Spijl blijft
    • Berichten: 238
    • Karma: +0/-0
Ik kon van iemand  webers idf 40 (19 1h) kopen, voor ik de knoop door hak nog wat vraagjes, zijn webers  idf 40 uit de jaren 70 het zelfde als die die nu verkocht worden, wat kan de extensie 19 1h betekenen.


Offline Bianca & Dimitri

  • Spijl gaat niet meer weg
    • Berichten: 719
    • Karma: +0/-0
Citaat van: TaunusRS
Alle modellen - escort taunus capri sierra Prijs: € 799
 
Splinternieuwe set staande 48er webers, met koudloopregeling en uit alu gedraaide kelken.
Geen EMPI troep maar de echte

Prijs per set: 799 Euro

Nieuwe luchtfliters voor IDF's
prijs per set: 69 euro

Ik heb eventueel nog een set IDF inlaatspruitstukken voor luchtgekoelde VW's en dito gasklepbediening
Prijs samen: 125 euro

Afhalen in Kerkrade, verzending mogelijk.





 
TaunusRS 07-02-2008 18:34
 s.jakobs@wanadoo.nl


Dit kwam ik tegen op de ford-site. Meestal heeft deze persoon goed spul.


*edit, duidelijk gemaakt wie/wat/waar de carbs aanbied
Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44


Offline henk

  • Spijl blijft
    • Berichten: 238
    • Karma: +0/-0
Ik houd het in gedachte, ben die bus nog aan het restaureren, dit kost op het moment veel geld.
Henk