Spijlbussen.nl

Interieu panelen

Ficus · 10 · 2659

Offline Ficus

• Spijl gaat niet meer weg
Hey!

Ik ga hier effi posten hoe ik vandaag 1 van mijn deurpanelen maakte en hoe ik dus ook de rest van mijn busje ga doen:)

Ben in de stock americain zo van die ruwe "legerstof" gaan halen en in stoffen winkel een vrolijk bloemen stofje gaan halen.
Ook heb ik 3M lijm gekocht (super spul!)

Heb eerst de vorm van de deur grofweg in de legerstof gesneden. Daarna zowel de deur als de stof met de lijm gespoten en na paar minuutjes gewoon op de deur gelegd. Je kan nog gewoon op je gemak alle onneffenheden er uitstrijken echt makkelijk. Ik had wel ervoor de stof eerst gestreken:D

Al die gaten dat je ziet is helaas een slecht gedacht van mij die ik straks ga uitleggen.

Eens dat de bovenkant geplakt was heb ik de stof proper op een 5 cm ongeveer afgesneden en gezien dat alle hoeken en bogen ook geknipt zijn voor dat alles goed past.
Daarna logisch gezien ook de achterkant geplakt.

Daarna heeft ons moeder de bloemenstof proper op een strook van 28 cm gesneden en genaaid. Ik heb ondertussen de deur zowat afgeplakt zodat ik proper omga met de lijm.

Eens dat dat gedaan was die stof er ook doodgewoon opgekleefd en dan was ik zo goed als klaar!! Morge de tweede deur! en daarna de rest van de panelen van de bus.

Nu wou ik inplaats van die chrome bagetten die je normaal hebt halve bamboe stokjes plaatsen. Daarvoor had ik dus eerst die gaten gemaakt zodat ik daar derna touw kon doordoen en op die manier de bamboe vast te zetten. Maar die is helaas zottewerk. Daarom ga ik dus een alternatief proberen zoeken. Mss zo van die borgpennetjes ofzo? Maar geen idee waar ik dit kan vinden. Morge de doe het zelvers eens afgaan :)

Hier zou het dan uiteindelijk op moeten lijken :)
(foto's vervormen het beeld maar het is dus allemaal zowat groen/kaki)

Bij deze zetels moet het dan allemaal passen erna :)

Offline Berrie120

• Split personality

ERG leuk bedacht!!!
don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Offline Vermeulen

• mijn bus weblog
dit moet ik binnenkort ook nog gaan doen . wat is die 3M lijm ?
ziet er leuk uit allezins
http://11windowgoldesunroof.skynetblogs.be/
http://11windowrag.webs.com/
SBS UK #71 FNG
!!! SBN 2010 31july & 1august wachtebeke !!!

Offline Ficus

3M is merk en is de universele lijm in spuitbus vorm. Geen goedkoop spul maar het werkt echt HEEL goed!

Referentie 08080

Gewoon op de twee oppervlakken spuiten die je wil die aan elkaar plakken. 2-5 minuten laten drogen. Daarna tegen elkaar en heb je nog 15 minuten dat je kan spelen en dan plakt het!

Het geweldige is dat echt enkel de oppervlakken die alle twee lijm hebben aan elkaar hechten. Dus de overschotjes lijm die uitsteken gaan daarna niet kleven en kan je gewoon zo wegdoen. De rest kleeft keihard tegen elkaar.

Moet wel toegeven dat ik zo een hele bus heb leeggedaan op 1 deur dus ik ga wel wat zuiniger zijn hierna :s

Offline Vermeulen

• mijn bus weblog
thnx , ik zat me al af te vragen hie ik die ging lijmen , dit ziet er mij de ideale oplossing uit . binnenkort eens naar stof gaan zoeken
http://11windowgoldesunroof.skynetblogs.be/
http://11windowrag.webs.com/
SBS UK #71 FNG
!!! SBN 2010 31july & 1august wachtebeke !!!

Offline stoffel

• stoffelspijl '08 it is!

Da's dus wat men noemt creatief zijn ... leuk gevonden!
Zó 23!

Offline Ficus

thx! Ben er echt wel trots op!:D

Mijn kussens van mijn campeer interieur gaan ook overtrokken worden met die kaki stof en het hout zelf ga ik versieren zoals die van Wakebus.

Offline stoffel

• stoffelspijl '08 it is!
Komt goed dus!  Ben benieuwd naar het eindresultaat ...
Succes!
Zó 23!

Offline ploon

• www.ploon.nl
kan je de bamboe er niet op/aan naaien met visdraad? (transparante nylon)
Pim van Loon - '60 pickup
www.ploon.nl - www.vwshows.com

Offline Ficus

dat is ook geen slecht gedacht.

Het touw dat ik had was zo een ruw touw omdat ik dat er vond bijhoren. Maar die knakte los na een tijdje omdat je die telkens opnieuw door die gaten liet gaan.

Daardoor heb ik dat idee laten valen. Die visdraad is ook nog ni slecht. Momenteel heb ik gewoon Lijm gekocht en ik ga de bamboe is proberen gans te vullen en er op te lijmen. Maar ik ga daarvoor wachten tot als ik de deuren terug heb van de carroserie. Want gezien er een "knik" is in de deur ga ik daar rekening moeten mee houden. Want bamboe is niet zo flexibel ;)