Spijlbussen.nl

Bodem Roest behandeling

Offline francisco

• Spijl is het geworden
Hallo allemaal,

momenteel ben ik al aan het rond kijken voor een roest behandeling voor me busje  :-). dan bedoel ik met namen heel de onderkant + wiel kasten. dit omdat dat ik niet mijn inverstering staks naar de roest gaat  :icon_shaking:

Momenteel zit ik de denken om het volgen de te late doen bij coating industrie koopman in 's-Hertogenbosch: de behandling volgens hun:

http://www.coatingindustriekoopman.nl/Anti-roest-behandeling.html

ditkost ongeveer 350,- als er geen zware roest plekken te vinden zijn.

wie heeft er tips en ervaring gooi het los gooi het los  :-D

want ik wil het goed aanpakken :D

Offline the bus driver

• Split personality
  • surf now, work later
ik weet niet hoe BESCHERMEND hun produkt wel is maar veel hangt af van vlg faktoren:

-hoe is de huidige staat van je chassis (bodem) op dit moment?
-wat is het doel van jouw aankoop met deze bus?
-staat de bus droog gestald?
-werk je graag zelf aan de bus?
-hoe vaak ben je van plan deze bus te gebruiken?
-ga je rijden als het regent?

Ik denk als je bus echt goed hard is, jezelf nt graag onder de auto kruipt en je budget nt groot is het een 'goed' TIJDELIJK alternatief is..

Zelf zou ik het nt doen, maar ik weet dan ook helemaal nts van dat bedrijf/produkt af!

Gr S
Haaaiiroeff

Offline Ficus

• Spijl gaat niet meer weg
Moet de bus hiervoor niet sowieso eerst gestraald worden?
Als je de bus moet laten stralen moet je natuurlijk ook alles weghalen zodat alles vrij is. Dan denk ik aan je assen,boite,enzovoort enzovoort.

Als je gaat stralen dan betwijfel ik dat je bus in zo een geweldige staat is dat er niet gelast moet worden.

Daarna kan je denk ik pas zo een "coating" overwegen.

Ikzelf heb eigenlijk alles onderuit de bus gehaald. Dan alles gezandtraalt, alles gelast en daarna een laag zync gevolgd door een laag tectyl bodysafe.

Dit allemaal heeft wel een pakje meer als 350 gekost :)

Offline the bus driver

• Split personality
  • surf now, work later
Ficus, even de website lezen, deze behandeling is net bedoeld om NIET al het bovenvermelde werk te doen..

het is ook zo als je met "roest-omvormende" produkten gaat werken dat er roest aanwezig MOET zijn anders heeft het produkt geen werking (chemische reactie), bij stralen verwijder je alle roest en heeft het geen zin om nog met bovenstaande produkten te hanteren..

Haaaiiroeff

Offline Ficus

• Spijl gaat niet meer weg
jama er hangt toch sowieso een beschermende laag op de bus?

Wat als je dan roest hebt onder die bescherm laag?
Ga je dan niet alleen maar het probleem bedekken en blijft het onder die laag gewoon voort roesten?

Offline francisco

• Spijl is het geworden
ik weet niet hoe BESCHERMEND hun produkt wel is maar veel hangt af van vlg faktoren:

Ik denk als je bus echt goed hard is, jezelf nt graag onder de auto kruipt en je budget nt groot is het een 'goed' TIJDELIJK alternatief is..

Zelf zou ik het nt doen, maar ik weet dan ook helemaal nts van dat bedrijf/produkt af!

Gr S

op eerste gezicht goed hard. en APK waardig etc.

max 3x perweek rijdene (naar de band met me muziek spullen)

in de carport (alleen voorkant is open momenteel)

haha :P echt wel :D, maar k ben geen plaat werker :(

3x per week ongeveer

ben bang van wel. want het is h

Offline the bus driver

• Split personality
  • surf now, work later
nou afgaand op wat je hier neer schrijft zou ik die behandeling NIET doen, gezien jou bedoeling is de bus regelmatig te gaan gebruiken, ook als het regent en ze staat nt helemaal droog gestald (lees warm)..

kortom de perfecte situatie om roest de kans te geven je chassis lekker weg te vreten.. :laughing4:

geloof me dat gaat erg snel hier in dit klimaat, dubbel zo snel als waar jou busje vandaan komt..

wat ik je voor stel ga eens lekker onder de bus liggen neem een goede camera mee en trek foto's van heel de onderkant met detailfoto's van plaatsen zoals:
-binnendorpels en dan de uiteinden waar de dorpel stopt..  (daar vangt jouw dorpel al het regen water op)
-kriksteunen (beetje zelfde verhaal)
-wielschermen-
-driehoeksteunen
-binnenkant onderzijde neus
-voorste vloer hoek met de A-stijl

als je er tevens onderligt neem dan even een platte schroevendraaier bij de hand, nt om je hele chassis nr de kl*en te meppen maar wel om eventuele gaatjes te zoeken en als die er zijn om te kijken hoe erg het daarmee gesteld is..

Tenzij de bus een keertje een behandling heeft gehad, maar ik geloof nt dat export bussen van de states er een hebben, bij europese is dit anders..
Haaaiiroeff

Offline Koenraad

• Spijl blijft
Jup, ik moet bus drijver gelijk geven hierin. Ik ben begonnen met iets kleins en het is een redelijk serieuze restauratie geworden. En nu lig ik zelf onder de bus om alles te behandelen tegen de roest en ik kan je verzekeren de kosten zijn al ver boven de 350 euro uitgelopen.

Just my two .... :-({|=

Offline sixpack

• Spijl is het geworden
Hier nog 1 .......

p.s. ben zeer te spreken over roestomvomer Brunox, niet dat ik nog zoveel heb maar de kleine plekkies en wat holle ruimten (vliegroest)worden mooi egaal zwart voor verder behandeling.

Offline francisco

• Spijl is het geworden
nou afgaand op wat je hier neer schrijft zou ik die behandeling NIET doen, gezien jou bedoeling is de bus regelmatig te gaan gebruiken, ook als het regent en ze staat nt helemaal droog gestald (lees warm)..

kortom de perfecte situatie om roest de kans te geven je chassis lekker weg te vreten.. :laughing4:

geloof me dat gaat erg snel hier in dit klimaat, dubbel zo snel als waar jou busje vandaan komt..

wat ik je voor stel ga eens lekker onder de bus liggen neem een goede camera mee en trek foto's van heel de onderkant met detailfoto's van plaatsen zoals:
-binnendorpels en dan de uiteinden waar de dorpel stopt..  (daar vangt jouw dorpel al het regen water op)
-kriksteunen (beetje zelfde verhaal)
-wielschermen-
-driehoeksteunen
-binnenkant onderzijde neus
-voorste vloer hoek met de A-stijl

als je er tevens onderligt neem dan even een platte schroevendraaier bij de hand, nt om je hele chassis nr de kl*en te meppen maar wel om eventuele gaatjes te zoeken en als die er zijn om te kijken hoe erg het daarmee gesteld is..

Tenzij de bus een keertje een behandling heeft gehad, maar ik geloof nt dat export bussen van de states er een hebben, bij europese is dit anders..

oke, niet doen dus :P haha, maar als k het goed begrijp kan ik beter heel de bodem naar lopen of het hard genoeg is, en dan de foto's uploaden :-)

maar wat is wel een goede oplossing, want ik kan zelf niet echt onder de bus gaan liggen (ivm met rug) intreur en motories overleef ik bijna altijd wel, maar als ik echt dag onder de bus licht, heb er twee weken last van zeg maar haha, vandaar dat ik dit klusje wilde uitbesteden. weet jij (of iemand)daar een goed bedrijf voor?. want ik zie niet graag deze damen weg roestene   #-o

tnx alvast :D

Offline the bus driver

• Split personality
  • surf now, work later
nou bedrijven in NL ken ik nt maar er zullen er hier vast zijn die wel met namen nr voor kunnen komen..

let wel als je het gaat uitbesteden gaat het je een hoop geld gaat kosten, ik ken jouw portefeuiile nt maar voor de meesten hier is het een hobby die nt erg uit de handen moet lopen.. (komt vanzelf wel :-D)

zelf ben ik ook rugpatiŽnt en dus sukkel ik zelf ook wel eens..

wat je kan doen is , je koopt van die oprij bruggetjes je rijdt je bus eerst met de voorwielen erop en zo komt hij vooraan een stuk omhoog, je kan goed overal aan en hebt een goed overzicht..

je hebt 2 mogelijkheden:

of je huurt telkens een straalapparaat, maar dat gaat je op den duur veel geld kosten
of je verwijderd alle roest dmv borstels, en produkten en gaat gewoon deel per deel behandelen, begin met de belangrijkste stukken eerst, zo spreid je je werk en je budget..

nou goed je kan ook de bus gewoon naar een bedrijf brengen die dit allemaal voor je doet, het is maar wat jijzelf wil uitbesteden..

mss moet je er maar eens eerst gaan onderliggen, zet eens wat foto's hier op het forum en wacht de reactie's af, achteraf kan je nog bekijken wat je doet..
Haaaiiroeff

Offline francisco

• Spijl is het geworden
bedankt voor de mega snelle reactie :D, las het mee zit heb ik de bus vrijdag en anders zaterdag binnen, dan rij ik van jerry (tiel) terug naar huis en dan gaatie al omhoog voor leuke kijk actie :D.

ik heb zelf wel al oprij blokken en eventuweel steun blokken etc. maar geen brug. maar ipv staal borstel is er ook nog een andere manier hier voor?. (electries) of is dat een zware af raader :D

:-D

SJTEVEL

• Gast
Hallo,

Ik gebruik zelf van de staal borstel schijven voor op de haakse slijper. Gaat als een tierelier. Vervolgens gebruik ik ook de BRUNOX !! Zeer goed spul, na de 2de laag (binnen 6uur aanbrengen) heb je een keiharde laag !

Tom

Offline francisco

• Spijl is het geworden
Hallo,

Ik gebruik zelf van de staal borstel schijven voor op de haakse slijper. Gaat als een tierelier. Vervolgens gebruik ik ook de BRUNOX !! Zeer goed spul, na de 2de laag (binnen 6uur aanbrengen) heb je een keiharde laag !

Tom

eeh tom, en welke verzie gebruik je van BRUNOX ? ik dacht zelf aande BRUNOX® Epoxy... als het maar goed werkt ben ik al snel tevreden :D

SJTEVEL

• Gast
Ha,

Inderdaad de Epoxy !!

http://www.brunox.nl/producten/epoxy_roestsanering/2/16

Heb nog 4 Liter staan! Dus wil je er graag een liter overnemen laat maar wat horen !

Tom