Spijlbussen.nl

T2 panorama brandstoftank in T1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline airwolf

  • Spijl blijft
    • Berichten: 282
    • Karma: +0/-0
    • www.airmannschaft.nl
maak je daar wel een goede ontluchting op dan? anders heb je dezelfde problemen,  want het niveau van een T1 en T2 tank is identiek.





Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
maak je daar wel een goede ontluchting op dan? anders heb je dezelfde problemen, 
want het niveau van een T1 en T2 tank is identiek.
http://i135.photobucket.com/albums/q126/airwolf_photos/T1-T2.jpg

De T1 tank op de foto is een '67 only tank, te herkennen aan de 'bult' (extra Liters) bovenop.
De ingang van de vulpijp op de tank ligt bij de T1 wat lager dan bij de T2.. zoals je op de foto
hebt kunnen zien ligt de vulbuis bijna horizontaal. Dat komt ook door de hoek waarmee de vul-
pijp op de tank zit, de T2 tank 'dwingt' je de vulbuis bijna horizontaal te monteren.


(Luuk, bedankt voor de mooie close up foto)

Een T2 tank in een spijlbus kan best werken hoor, maar ik ben erachter (vele km's over bochtige
wegen in binnen en buitenland) het verre van ideaal is. Als we even uitgaan van een verbruik van
1:9 (mijn gemiddelde verbruik van de 90pk 1776 in onze SO42) dan kom ik met een volle T1 tank
ruim 350km, met een volle T2 tank is dat bijna 450km. Met 2 jonge kinderen achterin die het na
een uurtje of 2 2,5 toch echt wel zat zijn en frisse lucht willen, kan ik net zo goed gelijk de T1
tank weer volgooien.

maak je daar wel een goede ontluchting op dan? anders heb je dezelfde problemen, want het niveau van een T1 en T2 tank is identiek.
Uit dat andere topic;
Ik ondervindt dit probleem zelfs al met een volle OG spijlbustank..
Ik zat er ook over te twijfelen, maar na dit gelezen te hebben wordt het dus enkel maar nog erger...



Citaat
veel weten en kundigheid zijn 2 aparte, mooie eigenschappen
Dat is wel een mooie Bert, en als daar nog een beetje rijervaring (6 jaar en bijna 50.000km in een spijl)
bijkomt heb je een win/win situatie :-)

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, stap in je spijl (met T2 tank), gooi m'n nokkievol en rij
binnendoor via jullie mooie Drentse binnenwegen (met veel rotondes) richting het zuiden. Doe dat een
paar 1000km en deel je ervaringen met ons.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
T1 > T2 tank welles/nietus samengevoegd, Renka '66 topic opgeschoond.

Ook al zullen er 100 mensen zijn met concrete goede ervaringen, Alaintje heeft gelijk. :-"
Maar goed dat weten de meeste mensen al die hem kennen en nemen dat maar wijselijk voor lief.
Blijf het positieve ervan uithalen.

Zucht...

, want het niveau van een T1 en T2 tank is identiek.

Eght nie !!!  :-D

T2 tank in spijl;


Spijlbustank (notabene een '67 only tank) in spijlbus;


Als het niveau hetzelfde zou zijn zou je ook je 'straps' geen 10 12cm hoeven te verlengen, toch ?  :-" #-o
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline Sancho

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.306
    • Karma: +0/-0
    • Aircooled Import
he alain ik heb dat probleem niet maar mijn ontluchting zit ook in het midden en niet aan de zijkanten



misschien verklaart dat iets  :-k

gr mike

ik heb ook dit type tank!
Ik wil proberen om deze af te sluiten met een tankdop die volledig afsluit (met rubbertje)
en dan de ontluchting redelijk hoog laten eindigen...
Hoop op die manier geen last te hebben van benzine die eruit klutst!

Hadden de T2a's een tankdop die volledig afsluit?
Of gaat de ontluchting van bovenin de tank gewoon naar de tankvulhals (daar zit bij mij toch een aansluiting voor een leiding)

Sancho


Offline classic line

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.781
    • Karma: +0/-0
he das mijn tankie  :-D :-D

en ik moet zeggen ik heb er nog niet zo heel veel mee gereden misschien 1000 km
maar hij blijft bij de tankdop goed droog heb nog nergens last van gehad

gr mike