Spijlbussen.nl

Renka 66 deluxe

Renka · 1269 · 261350

Offline Area51

• ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
Gelukkig ...

Ik was even bang dat hij met die Morgan zou sjansen en dezelfde afwijking als jouw zou hebben  :-D
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Offline Renka

• Split personality
Ik was van plan om deze te gaan monteren in de split

maar weet iemand of de vlotter van de T2 ook op een t1 meter werkt ? zonder veel af te wijken

cheers
To finish first, you first have to finish

Offline Area51

• ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
Je lijkt wel een Fries .. ook zo str*nt eigenwijs !!

Ik heb inmiddels ruim 45.000 km met een T2 tank in een T1 gereden, en het grootste nadeel wat ik ondervind is dat het brandstofniveau hoger ligt dan in een T1 tank, waardoor bij linker bochten (brandstof slingert richting de vulhals) er nog wel eens wat brandstof eruit komt zetten. Het niveau van een T1 tank ligt lager, waardoor brandstof zelden in de vulhals omhoog stroomt, terwijl bij de T2 tank de vulhals veel horizontaler ligt, en brandstof makkelijker de tank kan verlaten. Bij een T2 zit de vulopening ook een stuk hoger als bij een T1. Als ik de bergen inga of een bochtig parcours ga rijden, doe ik dat dan ook nooit met een volle tank, daar je na 2 (haarspeld)bochten de benzine al ruikt, en de bus 'nat' wordt van de benzine. Op de lange snelwegroutes in Frankrijk heb ik geen problemen. De vlotter van de T2 werkt feilloos op de T1 tankmeter, mits die 12volt is.

note; als ik 5 jaar geleden wist wat ik nu weet, had ik NOOIT een T2 tank in een T1 gezet

bron; http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php/topic,3046.0.html

Offline Renka

• Split personality
 :laughing11:

ik ga graag mijn eigen gang, safaris, kachel, motortje en nu de ruitensproeier  :-"

cheers

Offline classic line

• Spijl is het geworden
ik heb ook een t2 tank in de bus en moet zeggen dat ik er nog geen probleem mee heb gehad dat hij lekt

maar wat alain zegt kan ik in komen

maar als je inderdaad zoals bert al zegt de juiste pakkingen gebruikt en een goeie dop hebt
hoef je volgens mij  geen problemen te hebben ik heb ze in elk geval niet :tongue3:

Offline crowbie

• Spijl gaat niet meer weg
  • www.volkscrow.com
    • http://www.volkscrow.com/

Heel mooi topic,

positief feedback, probeer je lasapp iets warmer zetten. Je las ligt teveel op het metaal probeer het meer in het metaal te krijgen, warmer zetten zal hierbij helpen sorry, dit is een tijd mijn beroep geweest'. :-)

succes
Keep it aircooled!

Offline Renka

• Split personality
Hey Crowbie, dank je voor de feedback, ben altijd in voor meedenken !
Je hebt helemaal gelijk, de perfecte las zit in het materiaal en niet alleen erop  :icon_shaking:
Is echter 1 puntje wat je toch helaas  :tongue3: over het hoofd ziet en dat is dat je tegen de onbewerkte achterkant van de las aankijkt
het lassen is van de andere zijde gebeurt en wat je ziet is de doorval.
Ik heb dus eigenlijk een beetje te "warm" gelast  :-D

cheers

Offline francisco

• Spijl is het geworden
ik vind het al kanp als je kan lassen  :-) mooie feedback ook daar kunje teminste wat mee ipv op somige forums, dat is lelijk etc etc...  :laughing11:

Offline hanshoog

• Onzekere spijl
  • '67 11w Std Walkthru - Ca. Blk Plate Bus
Ik had bij mijn spijlbus met t2 tank de hals van de spijl tank er op gelast.
iets beugen bij de tank en het paste prima.

Offline classic line

• Spijl is het geworden
Ik had bij mijn spijlbus met t2 tank de hals van de spijl tank er op gelast.
iets beugen bij de tank en het paste prima.

krijg je hem er dan nog wel in en uit ????

Offline Renka

• Split personality
tja spec is bekend maar de uitkomst nog niet, als het goed is gaat ie een dezer weken op de dyno, de koppen flowen goed vooral met gedeeltelijk geopendekleppen zijn ze verbeterd  :-)

milde nokkenas  :tongue3: met high ratio rockers geven meer lifthoogte op zelfde tijdstip, stand nok, dus koppel zou beter moeten worden, testmotor van vorig jaar had al 2oo kNm

Offline Renka

• Split personality
maak je daar wel een goede ontluchting op dan? anders heb je dezelfde problemen,  want het niveau van een T1 en T2 tank is identiek.

Renka wordt een top bussie. Ben ook benieuwd wat je er in gaat leggen. Heb mij laten vertellen dat je aardige keuze hebt gemaakt qua motor.....

kan links en rechts verbinden met stijgpuntje maar soldeer er wel een niewe in denk ik

Offline Renka

• Split personality
Ik ga vandaag maar weer verder met de kachel, heb genoeg feedback gehad op de tank  :tongue3: :laughing11:

Offline airwolf

• Spijl blijft
    • www.airmannschaft.nl
Heb ook gespit in die standkachels. Nieuw zijn ze wel fucking duur zo een 1200 pleuro gemiddeld. Er zijn heel wat oude in omloop, maar hier moet ik mij wel aansluiten op Alain zijn mening of deze wel vertrouwd zijn. Heb ook gekeken naar andere opties. Wil je een goede kachel hebben kom je er niet onderuit, want ik heb nog geen ervaringen gehoord of het oude orginele systeem wel afdoende werkt.
Ben benieuwd hoe je dit voorelkaar krijgt.

Offline Area51

• ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
T1 > T2 tank welles/nietus samengevoegd, Renka '66 topic opgeschoond.

Hier gaat de tank off topic verder; http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php/topic,3046.0.html