Even een vraagje: ik merkte onlangs dat mijn linker achterband volledig was leeg gelopen, en met de WT in aantoch zou ik die zsm willen vervangen.
Nu, ik was al een tijdje van plan om wat dikkere banden onder onze bus te laten zetten (nu staan ervan die hele smalle bandjes onder), dus ik zou er ineens 4 nieuwe onder willen laten zetten. Op de vorige editie van "splits @ the lake" heb ik de maat genoteerd van de banden die standaard zouden moeten onder de bus zitten: 6.40-15 (86P). Kan iemand mij al deze cijfertjes even verklaren? 15 slaat op 15" velgen, maar van de rest ben ik niet echt zeker. Ook op 't www vind ik geen zekerheid. Ik kan dus moeilijk vergelijken, aangezien de meeste bandenmaten op een andere manier geschreven worden (bv. 175/60/14).
Ik heb juist de lokale bandencentrale gebeld, en deze codes doorgegeven. Ze stelden me twee opties voor: Firestones met white walls (geplaatst €234 btw in per stuk) of Dunlops zonder white walls (geplaatst €335 btw in per stuk). Leek me behoorlijk prijzig, en ik vroeg me af of ik nog alternatieven had.