Spijlbussen.nl

944 irs onder de spijlbus

Offline die lange

• Onzekere spijl
Zijn er hier mensen die met porsche 944 irs armen en remmen onder een spijlbus rijden.

Ik wou graag 944 irs met 7jx 16 inch fuchs eronder zetten, maar dan moet een heel eind naar binnen met de armen.
Ik denk dat de meeste mensen met kever trommels rijden met 5x130 erop. Anders wordt het een hele ombouwerij.
Wie heeft er advies of tips.

Groet die lange

Offline die lange

• Onzekere spijl
Is er niemand op het forum hier die hier ervaring mee heeft?

Gr die lange

Offline Area51

• ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
De stalen 944 draagarm is identiek aan de 1302/1303 keverdraagarm, het verschil zit in de naven, die zijn zo'n 30mm breder om de schijfrem en (handrem)trommel kwijt te kunnen.
De aluminium 944 is -gerekend vanaf de veerplaat naar buiten toe- wel breder dan de kever IRS draagarm, dus dan zul je inderdaad met je binnenste ophangpunt nog verder naar binnen moeten en zul je ook een spacer tussen je veerplaat en 944 alu draagarm moeten monteren, of je gaat de torsiebuis aan de buitenzijde van het chassis zo'n 20mm per kant inkorten (dus ook de torsiestaaf niet vergeten)
Met 'gewoon' IRS en 5x130 kevertrommels kun je zelfs een 8J Fuchs kwijt, maar icm de alu 944 draagarmen zal 6J de max zijn.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Offline patrick66er

• Spijl blijft
misschien erg oud topic om op te reageren maar:

"Met 'gewoon' IRS en 5x130 kevertrommels kun je zelfs een 8J Fuchs kwijt, maar icm de alu 944 draagarmen zal 6J de max zijn."

mijn vraag is dan: en met stalen draagarmen dan in combinatie met schijven (met handrem trommels)? hoeveel breder wordt je dan?
dit omdat ik ook rondom met 944 remmen wil gaan rijden in combinatie met 7j fuchs en het liefst met stalen draagarmen omdat ik dit heb liggen

iemand een idee?

Offline patrick66er

• Spijl blijft
Niemand met 944 Schijven achter?
Of anders foto's ervan

Offline Berrie120

• Split personality
Ik rij met 944 achter, en stalen draagarmen
http://www.spijlbusje.nl/index.php/hoe-maak-ik-mijn-spijlbus-irs
Wat Alain zegt klopt helemaal, een aanvulling heb je oude spatbrodschermen kan je maximaal 5,5J kwijt ipv 6 J.

Het is voor mij met 5,5 J een hele toer een wiel te wisselen.
Schokbreker losmaken, verstelbare veerplaat op maximum en dan heel voorzichtig het spatbord iets naar buiten duwen om het wiel erlangs te krijgen.

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Offline patrick66er

• Spijl blijft
OHWKAY, 7J fuchs met 944 remmen wordt nog n hele tour dan, dan ga ik kijken of ik iets met de draagarmen ken vogelen denk

Offline Renka

• Split personality
gewoon keverarmen nemen en die porsche achterschijven dumpen  :tongue3: en dan bedoel ik die schijvenset met ingebouwde handremvoeringen  #-o

ik heb achter originele fuchsen 7j met bad brakes van airkweld. Verstelbare veerplaten zijn een must

Het kan zijn dat ik zelfs nog een klein spacertje moet zetten tussen veerblad en draagarm (aan de binnenkant)

Ik heb nu een centimeter speling tussen velg en rand spatscherm.

cheers
To finish first, you first have to finish

Offline Area51

• ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
gewoon keverarmen nemen en die porsche achterschijven dumpen  :tongue3: en dan bedoel ik die schijvenset met ingebouwde handremvoeringen  #-o

Wat is er mis met een systeem dat van 1978 (eerste 924 turbo > 5x130) t/m 1995 (laatste Porsche 968) gebruikt is ??
Het enige 'nadeel' wat ik kan bedenken is dat die setup (schijven met ingebouwde handremtrommeltjes) spoorverbredend werkt en je dus geen velgen met 'hopeloze' etwaarde kwijt kunt.

Offline Renka

• Split personality
ik wist dat je zou komen (oeps, reageren dus)  :laughing11:

maar je begrijpt precies wat ik bedoel  :-"

Offline patrick66er

• Spijl blijft

ik heb achter originele fuchsen 7j met bad brakes van airkweld. Verstelbare veerplaten zijn een must

Het kan zijn dat ik zelfs nog een klein spacertje moet zetten tussen veerblad en draagarm (aan de binnenkant)

Ik heb nu een centimeter speling tussen velg en rand spatscherm.

cheers

denk het ook maar! gewoon kever trommels met 5x130 monteren!

iemand nog interesse in een complete 944 "NA" achter as met torsie buis en al? :laughing11:

Offline Area51

• ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
iemand nog interesse in een complete 944 "NA" achter as met torsie buis en al? :laughing11:

Met een beetje hakken, slijpen en lassen kun je de buis kompleet overzetten hoor  :-D

Citaat van: Twisted Minis

Some shots of the arms on and the tube fully welded.

Offline Renka

• Split personality
soooww die kan lassen  :icon_salut: