Spijlbussen.nl

Vaste zijruiten monteren

Offline BULLI G-I

• Spijl blijft
Gisterenavond heel de avond liggen kl.... met het monteren van mijn vaste ramen. :-( Beloofd voor de rest van de ramen.

Rubber rond de ruit + genoeg zeep aangedaan, maar niet in te krijgen. Zelfs schrik dat ze uit mijn handen zou glippen.

Rubbers zijn van wolfsburg west.

Heeft er iemand nog suggesties.

Greetz,
Split riviera '66

Offline rusty67

• Spijl is het geworden
  • 67er T1 AIR-RIDE CUSTOM GEVAL
Heb een touwtje ingevet met vasiline door het gootje in het rubber gedaan en deze van binnen uit er in getrokken?

Ik had mijn voorruiten er in 10 minuten goed inzitten, ook met WW rubbers.
Zonder problemen, was voor mij ook een hele nieuwe ervaring dat t zo soepel ging btw.

a dog is a dog and stuffing feathers in its ass doesn't make it a chicken.

(O\|/O) THE O.G. SPLIT PERSONALITY|o\O/o|
             Oldskool kustom Speed Club

Offline Tjeerd

• Onzekere spijl
Het ligt hem vaak aan de nieuwe raamrubbers,net iets verschil met origineel,Pas 2 brilraampjes met pijn en moeite er in gedaan.heb rubber aan de binnenzijde aangepast,geheel moet er eigenlijk al invallen in de sponning.
Afwasmiddel in het rubber en dan glas plaatsen,dan wil het glas nog iets schuiven,maar het kan een opgave wezen.
we horen het wel.
gr Tjeerd

Offline BULLI G-I

• Spijl blijft
Gisteren nog een poging ondernomen, een paar extra handen voorzien.
Touwtje in het rubber gootje gedaan, ingezeept en binnen de 30min. de 2 vaste zijruiten erin gekregen. :-D

Bedankt mannen voor de tips.
Split riviera '66

Offline Snader

• Spijl gaat niet meer weg
je kunt als je dit nog een keertje moet doen eventueel je rubbers van te voren in warm water leggen, dan worden ze wat soepelder, en gaan ze er ook makkelijker in

Offline Nirvana

• Spijl is het geworden
  • Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven
ff iemand zoeken met kleine vingers, die vriebelen ze ook zo om de velsrand. eeeh mijn vriendin bleek er goed in te zijn  :-D

Alle ramen er binnen een uurtje in  :-$

Offline BULLI G-I

• Spijl blijft
je kunt als je dit nog een keertje moet doen eventueel je rubbers van te voren in warm water leggen, dan worden ze wat soepelder, en gaan ze er ook makkelijker in

Heb nog 2 voorruiten, achterruit en nog 2 vaste ruiten in de klapdeurtjes te gaan. Kan nog wat experiminteren.

ff iemand zoeken met kleine vingers, die vriebelen ze ook zo om de velsrand. eeeh mijn vriendin bleek er goed in te zijn  :-D

Heb nog 2 jonge dochters, waarvan de jongste een spijlbusfreakje is.:-)

Ik houd jullie op de hoogte.
Split riviera '66

Offline crowbie

• Spijl gaat niet meer weg
  • www.volkscrow.com
    • http://www.volkscrow.com/

Heb nog 2 voorruiten, achterruit en nog 2 vaste ruiten in de klapdeurtjes te gaan. Kan nog wat experiminteren.

Heb nog 2 jonge dochters, waarvan de jongste een spijlbusfreakje is.:-)

Ik houd jullie op de hoogte.

als je nieuwe rubbers gebruikt. in kokend water leggen incl beetje dreft. Monteren als het rubber nog warm is raamlijst insmeren met vaseline. Zo heb ik heel wat ramen gemonteerd zonder problemen. suc6
Keep it aircooled!