Spijlbussen.nl

tandje

Offline T1BUS

• Spijl gaat niet meer weg
  • dreambus
Wil mijn bus toch iets lager, en in later stadium volledige ombouw naar irs, maar dat zien we wel weer.

Mijn wellicht voor jullie domme vraag is zijn er ergens foto's van hoe dit te doen, iedereen schrijft altijd
ffe buitentandje lager, maar hoe doe ik dit nu, dus zeg maar verlagen voor dummies, heb alles afgezocht kan nix vinden.

Andere vraag wil voor dan dropped spindels welke zou ik moeten nemen en welke zeker niet of heeft iemand er nog liggen
wil bij voorkeur geen verlaste...en kan ik bij dropped spindels wel nog altijd naar schijfombouwen of moet ik dan weer nieuwe kopen?

Alle hulp is welkom. ::D

Offline T1BUS

• dreambus

Offline Renka

• Split personality
Hallo t1 bus,

Ik denk dat je geen reacties krijgt omdat je vragen zo basic zijn dat men een beetje "moe" is geworden om te reageren.

Als je met een nuchtere blik en een beetje technisch inzicht je bus goed hebt bekeken en weet hoe een en ander inelkaar steekt, zijn er zoveel gegevens te vinden op het www !
bijv. de spindels, kijk eens op de website van creative en zoek het verschil tussen gewone spindels en dropped spindels, dan zal je er achter komen dat het verschil alleen het ompersen betreft!
"Bussie komt zo"   zal je graag helpen en levert uitstekende kwaliteit!

er is een leuk boek voor Dummies, ik heb hem zelf ook gekocht toen ik aan een bus begon  :tongue3: , dat gaat alleen maar over remmen en wielophanging, ben even de titel kwijt (en zit nu op mijn werk)

Succes met je speurtocht enne kijk hier maar eens    http://www.wagenswest.com/

cheers Renka
To finish first, you first have to finish

Offline Area51

• ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
Dropped spindels zijn er maar in n smaak; laag !!
Het enige waar je rekening mee moet houden is het bouwjaar .. spindles van 1963 - 1967 zijn anders dan de spindels van 1955 - 1962 en wat 'koopklare' remschijfsets moet je dat ook daar aangeven. Wil je 944 remmen gaan monteren dan zijn de '63 - '67 spindels weer iets gunstiger, voor de oudere spindels moeten de 944 naven aangepast worden.

n tandje achter verlagen doe je door middel van de veerplaten op de torsiestaven te verdraaien en daarvoor moet je reductiekast die aan de achterzijde op de veerplaat zit losgemaakt worden en dan is het maar te hopen dat niet alles vastgerot zit en dat geldt voor de bouten waarmee je reductiekast aan de veerplaat bevestigd zit alsmede de veerplaat die vastgerot kan zitten aan de torsiestaaf.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Offline Nirvana

• Spijl is het geworden
  • Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven
Als je achter de veerplaten eruit haalt (goed onthouden en eventueel merken hoe het origineel zit) dan kom je er vanzelf achter wat er met binnen en buitentandjes bedoelt wordt. Buiten betreft de veerplaat en binnen betreft de buis waar het geheel in zit. Het is geen rocket sience en allemaal goed uit te vogelen. Wat ik zeg, merk het eerst wel even, dan kun ja altijd terug.

Ik denk dat men niet zo 123 een foto reportage heeft liggen.Kom met specifieke vragen en foto's en je zult veel reacties krijgen. Als je dit doet kun je zelf mooi een topic maken voor de volgende "dummies"

Offline T1BUS

• dreambus
Dank jullie toch voor de info, ben nu eenmaal beginner en niet altijd zeker van mijn zaak, dus wil extra info inwinnen voordat ik ergens aan begin,
neem aan dat iedereen zo begonnen is de een wat eerder als de ander, en volgens mij heb ik nog niet zo gek veel vragen gesteld.

Anyway ga cruizen nu ::D

Offline Nirvana

• Spijl is het geworden
  • Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven
Citaat
Anyway ga cruizen nu

Goed idee, ben vanochtend ook al even een slag om geweest. En stel je vragen maar gewoon, is altijd wel iemand die het antwoord weet  :-D

Offline Area51

• ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
Anyway ga cruizen nu ::D

Veel plezier !!

Ik hoop dat ik binnenkort ook weer kan cruizen .. cilinderkoppen zijn nog steeds niet binnen en over 2 weken met ik ermee naar Oostenrijk.
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!