Spijlbussen.nl

Code M 796 - "can not be identified" - wie weet wa

Offline Kooymak

• Spijl blijft
  • 1964 Kombi: AR-65-99
IK heb het geboorte certificaat  van mijn bus uit Duitsland binnen gekregen, maar er blijkt een M-code te zijn die ook zij niet meer kunnen identificeren.

het is : M 796

Weet iemand wat het is???  (ik heb overigens een 1964 Kombi model 231)

Alvast bedankt!

KJ!

Offline vwspijlbus

• Split personality

Offline VolksWouter

• Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register
Er zijn veel meer M-codes die niet bekend zijn. Ik heb M-code 008 en die is ook niet bekend ,maar Vincent Molenaar weet dat deze M-code staat voor : "een vollere gevulde brandstoftank" dan normaal. Ook bij de brandweer waren het echte Nederlanders. De brandstof was veel goedkoper in Duitsland, vandaar deze M-code.

Dat is de enige die ik weet , M018 ,M076 en M085 zitten ook op mijn bus ,maar zijn op The Samba niet bekend.

Ik van beide bussen een geboortecertifcaat ,als je ze wilt bekijken klik op de link.
http://www.mijnalbum.nl/Album=7JADSGEO

Ik heb uit een originele werkplaatshandleiding de volgende M-codes gehaald, de handleiding is van Augustus 1963 en staat voor een super klein gedeelte op mijn website http://www.keverbusjes.nl/m-codes.htm

Offline Snader

• Spijl gaat niet meer weg
Weet ondertussen al iemand wat deze m code betekend? want mijn bussie heeft die ook

Offline dj pierre

• Spijl blijft
Deze is inderdaad nog niet bekend. Wel zijn er bussen met deze code die een bulkhead en een reservewiel uitlsparing hebben linksachter. Die van jou toevalig ook?

Lijkt erop dat deze code alleen tussen 1964 en 1965 gezien wordt.

Offline Kooymak

• Spijl blijft
  • 1964 Kombi: AR-65-99
Ik heb een '64 walkthrough - maar inderdaad met een uitsparing links achter voor het reserve wiel..

Zou dat M 796 zijn??   :-?

Offline Snader

• Spijl gaat niet meer weg
mijn is ook een 64 walkthrough, of er een reservewieluitsparing achterin heeft gezeten durf ik niet te zeggen.

Offline dj pierre

• Spijl blijft
Een walk-trough heeft altijd het reserviewiel linksachter. Dat is het dus ook niet. Ik doelde op een non-walktrough met reserviewiel uitsparing linksachter.

Sommige codes worden wellicht nooit ontcijferd. Wij hebben een 156 code wat een speciaal oliebadfilter of een rechter buitenspiegel zou moeten zijn. Maar oliefilter heeft er nooit in gezeten en volgens mij heeft iedere bus een 2e buitenspiegel(op barndoor bussen na dan).