Spijlbussen.nl

klapdeuren afhangen?

Offline flupke

• Spijl blijft
Jongens, weet er iemand hoe je je klapdeuren een beetje kunt stellen.
Na het lijmen van mijn nieuwe deurrubbers sluiten mijn klapdeuren niet meer: er komt blijkbaar zoveel vulling/ spanning op dat bij sluiten de klapdeuren tegen elkaar aankomen en niet meer langs elkaar kunnen om te sluiten, ze hangen dan ook een beetje /\ door de rubbers.
Dat doen ze ook minimaal zonder rubbers, maar dan kun je nog wel de deuren vrij sluiten: de kier tussen de deuren is dan ong 2 mm smaller bovenin dan onderaan.
Ik heb wel de rubbers verdund op de 'bulten' van de scharnieren in de bovenkanten van de deurframes.
Adviezen graag.

Offline Renka

• Split personality
Hey Flupke,

Daar is niet zoveel speciaals aan hoor  :-)

als je scharnier naar het midden van de deuropening wil verbuigen stop ik er een inbussleutel tussen zodat de deur niet geheel naar binnen kan, met beleid kan dan het scharnier naar binnen verbogen worden.

het scharnier van de opening af is lastiger, ik doe het meestal met een dikke lap en een engelse sleutel over het dichtgeklapte scharnier, door de gladde bekken heb je het minste kans op lakbeschadiging die je bij tangen wel hebt

als je het echt netjes wil doen kan je natuurlijk een fake strip als het scharnier maken om daarmee de stijl iets te verbuigen.

succes

cheers Renka
To finish first, you first have to finish

Offline Brazen

• Spijl blijft
Iemand een foefje voor het recht afhangen van de klapdeuren en cabinedeur(en), nu al 20 x geprobeerd maar blijft stront....e.e.a. zodner te buigen rekken en breken ;-)

Offline Ficus

• Spijl gaat niet meer weg
zitten  je rubbers wel juist?

Toon eens een foto van hoe je ze geplaatst hebt. Want ik kreeg mijn klapdeuren eerst ook niet goed. Tot in merkte dat sommige aan de verkeerde kant stonden...
Sommige zijn op de deur en sommige op de bus.

Mijn passagiers en bestuurders deur heb ik helaas zelf ook nooit 100% goed gekregen.