Spijlbussen.nl

slagcijfers voor M-codeplaatje ?

Ron · 15 · 3330

Offline Ron

• Spijl is het geworden
Een maat van mij, hier niet actief, heeft een '67-er spijl en daar ontbreekt het M-code plaatje.
Die wil hij er wel weer in hebben en heeft een blanco plaatje laten maken.
Nu is hij dus op zoek naar de juiste slagcijfers, dus in spiegelschrift en juiste groote.
Is er iemand hier die ons hiermee verder kan helpen, dus evt adresje waar je dit kunt laten doen of iemand die zelf die cijfers heeft ?

Offline stoffel

• Spijl gaat niet meer weg
  • stoffelspijl '08 it is!
Een maat van mij, hier niet actief, heeft een '67-er spijl en daar ontbreekt het M-code plaatje.
Die wil hij er wel weer in hebben en heeft een blanco plaatje laten maken.
Nu is hij dus op zoek naar de juiste slagcijfers, dus in spiegelschrift en juiste groote.
Is er iemand hier die ons hiermee verder kan helpen, dus evt adresje waar je dit kunt laten doen of iemand die zelf die cijfers heeft ?

:-? Is een M-code plaatje namaken niet een beetje op het randje?  Weet het niet hoor ...
Zó 23!

Offline Ron

• Spijl is het geworden
:-? Is een M-code plaatje namaken niet een beetje op het randje?  Weet het niet hoor ...
Wat zou hiervan op het randje zijn. :-?
M'n maat wil gewoon z'n bus compleet maken met wat specifieke codes van de bus.
Ik heb het hier niet over het type plaatje in de motorruimte of het opnieuw inslaan van een ander chassisnr.

Veel makkelijker:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=946139
Dat is evt ook een mooie oplossing.
Die zal ik doorgeven.

Mocht er toch nog iemand zijn die hier in Nederland nog iemand weet die dat evt zou kunnen dan hoor ik dat ook graag.

Offline stoffel

Als de codes identiek zijn aan de originele: niets.  Maar als het plaatje er niet meer bij zit en men de originele codes niet meer kan achterhalen kan een bus misschien opeens een originele NL bus worden, of andere specificaties 'krijgen' die er origineel niet bij zaten.  Of zijn alle codes van het M-plaatje ook op andere documenten terug te vinden?  In dat geval heb ik niets gezegd  :-D
Zó 23!

Offline Bianca & Dimitri

Als de codes identiek zijn aan de originele: niets.  Maar als het plaatje er niet meer bij zit en men de originele codes niet meer kan achterhalen kan een bus misschien opeens een originele NL bus worden, of andere specificaties 'krijgen' die er origineel niet bij zaten.  Of zijn alle codes van het M-plaatje ook op andere documenten terug te vinden?  In dat geval heb ik niets gezegd  :-D

via chassisnummer kan je toch een geboortecertificaat opvragen waar dan ook de oorspronkelijke m-codes opstaan (of zit ik dan fout  :-")
Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44

Offline Ron

• Spijl is het geworden
ja,correct,dus in dat opzicht valt er ook niet mee te sjoemelen  :!:

Offline stoffel

ja,correct,dus in dat opzicht valt er ook niet mee te sjoemelen  :!:
Ok, dan heb ik dus niets gezegd!  :icon_silent:  :-$
Zó 23!

Offline vwspijlbus

• Split personality
Misschien helpt dit nog. In de UK wordt er gebruik van gemaakt voor M-code plaatjes.
http://www.vintagsuk.com/

Bron topic.
Frank

Offline Ron

• Spijl is het geworden

Offline rappelkiste

• Onzekere spijl
staat deze bus toevallig bij een spuiter in aalten ? mvg rene
Green wheelin

Offline Ron

• Spijl is het geworden
Nee, maar moet tzt nog wel gespoten worden.
Maar weet jij dan een bus bij de spuiter in Aalten,want daar ben ik natuurlijk wel benieuwd naar. 8-)

Offline rappelkiste

• Onzekere spijl
ja die bus staat bij nijenkamp schadeherstel gewoon buiten !! :-k
Green wheelin

Offline Ron

• Spijl is het geworden
O ja, die ken ik.
Die heeft hij al zo'n 20 jaar, waarvan de bus de laatste 5 jaar inderdaad buiten staat, inderdaad gewoon weg te rotten.  #-o
Hij wil 'm absoluut niet verkopen. Zegt 'm nog altijd een keer te willen restaureren  8-)

Ps hoever ben jij met je bus  ::?:

Offline rappelkiste

• Onzekere spijl
ik heb rechts onder alles zo'n beetje nieuw ingelast nu links nog en dan kan de bodem er weer in dus nog werk zat en jij heb je hem al weer klaar ?
Green wheelin