Spijlbussen.nl

Welke kleur wit ??

Offline Bulli-67

• Spijl blijft
Het is de bedoeling dat onze '67 bus een dergelijke kleurstelling krijgt:

De grijze kleur is "Light grey", daarover geen twijfel.    Maar de witte kleur??  Zou het "Pearl white" zijn, of "Lotus white"?  Of nog een andere kleur....., heeft iemand een idee?

Offline Freezzr

• Spijl blijft
    • Freezzr blog

Offline Bulli-67

• Spijl blijft
Hoi, gaaf kleurtje! Hier kun je de kleurcombi's die origineel geleverd werden bekijken: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/colorstype2.php

Tja, en dan blijkt dus dat "Light Grey" nooit geleverd is i.c.m. wit....  :-(
De enige grijs/wit combi is dan "Mouse Grey - Pearl White" geweest.  Maar Mouse Grey is een stuk donkerder en absoluut niet de kleur die wij vroeger gehad hebben.

We hebben dus de volgende keus:

1-  Geheel "Light-Grey"  (exact zoals wij ze vroeger in het bedrijf hadden, echter imo een beetje saai)
2-  Mouse-Grey + Pearle White   (een originele combinatie, echter geleverd tot '64 terwijl onze bus van '67 is,  bovendien veel donkerder grijs dan wij ze hadden)
3-  Light-Grey + een n.t.b. witte kleur  (imo de mooiste combinatie, met "onze" kleur grijs, echter origineel nooit zo geleverd....)

Dat wordt nog een lastige keuze.....  :-k              Een ieders mening is welkom, en kan meewegen in de uiteindelijke beslissing  :icon_smile:

Offline Bulli-67

• Spijl blijft
Nogmaals de mogelijke opties, nu in beeld:

Light-Grey

Mouse-Grey / Pearl-white

Light-Grey / ..... -white

Offline Renka

• Split personality
als ik er iets van mag vinden  :-? :-D zeeekkeeer effen light grey!!

er zijn nog maar weing éénkleurige mooie bussen

succes

cheers Renka
To finish first, you first have to finish

Offline Airbus

• Spijl is het geworden
  • Low 64-er MGPW OG paint
Ik heb optie 2..  8-)

Maar die bus van jullie "vroeger" wat dat wel de orginele lak??
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)

Offline dj pierre

• Spijl blijft
Naar mijn weten is er nooit een Light gray bus in duotone geleverd. Wel als enkele kleur bij Kombi's, Panels en Westy's.  Alleen Mousegray-Pearlwhite was er als duotone in grijstinten. Er bestaal ook nog een derde grijstint, L21 Pearlgray. Ook alleen als enkele kleur geleverd.

Lotuswhite is alleen als basiskleur gebruikt en is nooit duotone.

Ik zou ook voor effen gaan als light gray het doel is, mocht je het orginele(?) blauw niet mooi vinden.

Offline Bulli-67

• Spijl blijft
Ik heb optie 2..  8-)

Maar die bus van jullie "vroeger" wat dat wel de orginele lak??

Ja, die waren dus effen Licht-Grey, geen duotone.

Offline Bulli-67

• Spijl blijft
Naar mijn weten is er nooit een Light gray bus in duotone geleverd. Wel als enkele kleur bij Kombi's, Panels en Westy's.  Alleen Mousegray-Pearlwhite was er als duotone in grijstinten. Er bestaal ook nog een derde grijstint, L21 Pearlgray. Ook alleen als enkele kleur geleverd.

Lotuswhite is alleen als basiskleur gebruikt en is nooit duotone.

Ik zou ook voor effen gaan als light gray het doel is, mocht je het orginele(?) blauw niet mooi vinden.

Blauw was idd origineel op deze bus, is ook een fraaie kleurstelling, maar is gezien het doel (replica bedrijfsauto uit de jaren 60) geen optie. Onze bussen waren in die jaren allemaal grijs.

Offline Bulli-67

• Spijl blijft
als ik er iets van mag vinden  :-? :-D zeeekkeeer effen light grey!!

er zijn nog maar weing éénkleurige mooie bussen

succes

cheers Renka

Vanwege het originele karakter van effen grijs?  Ben je niet van mening dat de gebogen T1-lijn in duotone veel fraaier tot z'n recht komt?

Offline Renka

• Split personality
je hebt wel gelijk, de mouse grey is een prachtige combo ( heb je de auto van serge al in het echt gezien ?  :-({|=

maar er zijn al zoveel duotones dat ik een mooie effen ook niet te versmaden vindt  8-) 8-)
( en die zie je steeds minder)
cheers
To finish first, you first have to finish

Offline volksfahrer.nl

• Spijl is het geworden
    • www.volksfahrer.nl
je hebt wel gelijk, de mouse grey is een prachtige combo ( heb je de auto van serge al in het echt gezien ?  :-({|=

maar er zijn al zoveel duotones dat ik een mooie effen ook niet te versmaden vindt  8-) 8-)
( en die zie je steeds minder)
cheers

Offline Area51

• ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
Nogmaals de mogelijke opties, nu in beeld:

Light-Grey; http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CZ4JLYSH.jpg

Mouse-Grey / Pearl-white; http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IGC8AG4K.jpg

Light-Grey / ..... -white; http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-D8IAHIDV.jpg

Als je perse two tone wilt zou ik voor optie 3 gaan, icm pearle (of lotus) white
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Offline vwspijlbus

• Split personality
Ik zou zeggen kijk komend weekend in Nuenen eens goed naar de toegepaste buskleuren. 't Is mogelijk makkelijk een keuze te maken na het in real life zien van diverse kleuren in de zon en schaduw t.o.v. kleuren van een (vertekenend) pc scherm te beoordelen.
Frank

Offline Bulli-67

• Spijl blijft

Als je perse two tone wilt zou ik voor optie 3 gaan, icm pearle (of lotus) white

Tja, dat is dus even de vraag. Het is geen kwestie van "perse willen", maar meer "net ff mooier vinden".
En optie 3 betekent wel afscheid van een stuk "origineel VW".

Dus laten we een stuk originaliteit schieten ten gunste van een fraaier uiterlijk, of gaan we toch voor lichtgrijs uni  :dontknow:  ??