Spijlbussen.nl

Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..

Airbus · 53 · 16165

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Hey,

Ik zie veel mensen die laag gaan de veerplaten wat inslijpen, maar dat lijkt mij dat de bus erg zenuwachtig wordt aan de achterkant?
(dat heb ik al gehoord van sommige kever rijders)

Nu zie ik soms dat het nokje van de torsieas behuizing word weggehaald.. iemand hier ervaring mee in nl?
Dit dient toch alleen als veerplaat stopper?


(Foto van een bus van KCW ter verduideling wat ik bedoel)

Verstelbare veerplaten is even geen optie op mijn bus.. dan moet ik weer alles ombouwen..
Ik heb nu ingekorte bus veerplaten en SA adapters er tussen met de plaatjes...
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline T1m

  • Spijl blijft
    • Berichten: 281
    • Karma: +0/-0
Goeie Udo,

ik zat hier van de week ook naar te kijken en vroeg me af wat de voors en tegens zijn...

hoop dat iemand hier wat ervaring mee heeft of gewoon een goed onderbouwt verhaal.

we wachten af.


Offline the bus driver

  • Split personality
    • Berichten: 3.424
    • Karma: +0/-0
  • surf now, work later
Het nokje wegslijpen kan, alleen is dit moeilijker om terug te zetten.
De veerplaten worden idd bij lage bussen altijd ingeslepen, ik heb met mijn "ingeslepen" veerplaten +10000 km gereden (in een veel zwaardere bus dan eender welke andere gemiddelde bus!!) en ik voel niets noppes verschil!! Ken eerlijk gezegd ook niemand die daar last van heeft..

Maar je ik begrijp wel dat Kever rijders daar veel van weten ?? :-?  wss slingert de versnellingsbak dan ook nr links en rechts   #-o   :laughing11:



Zolang je het niet extreem inslijpt kan het geen kwaad .
Haaaiiroeff


Offline volksfahrer.nl

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.372
    • Karma: +0/-0
    • www.volksfahrer.nl
Ik heb 't nokje weggeslepen en verstelbare veerplaten welke ook al
een sprong in zich hebben.
Veel hoger als dat ik rij zal je niet gaan rijden denk ik omdat je wielen anders
positieve camber krijgt...... dus slijpen maar!!! :-D



Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Hi Stefan,

Thanks. Ja bij nader inzien waren de platen extreem ingeslepen... op die kevert
 
Hoe bedoel je nokje terug zetten? Om hem orgineel te maken? Of voor de keuring?

Ik heb zelf de orginele veerplaten al ingekort, en als ik zie hoe bol ze nu staan (met de bus op de krik)
Omdat ze al korter zijn zullen ze nu al per cm2 meer belast worden..

Hoeveel had jij ze ingeslepen? 2cm?

Thanks!

@ T1M  :-D 8-)

@ Erwin! (poste tijdens me reactie)

Oke, maar niet de hele rand weg? Of gaat hij daar langs?
Ik heb de bus voor nu even 1 tandje lager gezet, maar twijfel daar al aan  :-D
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline T1m

  • Spijl blijft
    • Berichten: 281
    • Karma: +0/-0
Veel hoger als dat ik rij zal je niet gaan rijden denk ik omdat je wielen anders
positieve camber krijgt...... dus slijpen maar!!! :-D

aangezien ik met kever IRS ga rijden zullen mijn wielen bij verlaging recht blijven.

waarvoor is de rand gemaakt, kan het kwaad om hem helemaal weg te slijpen?
of ga je dan al zo laag dat de wielkasten ook aangepast moeten worden?
want dat is voor mij een stap te ver..


Offline the bus driver

  • Split personality
    • Berichten: 3.424
    • Karma: +0/-0
  • surf now, work later
@ Airbus

Idd,van plan bent ooit de bus weer origineel te maken..

Wat bedoel je met bol staan? getorst, schuin,.. ? zet er eens een foto bij.

Bij mij zijn ze denk ik ong 2,5cm ingeslepen.

@ T1m

Achter 3 tanden is echt laag genoeg wil je nog vooruit komen.. dat gaat ook perfect met een 185/65/15 maar heel veel lager moet het dan toch niet.. Ook ga je dan al mogen opletten met je "brug" onder de versnellingsbak..

Of de hele lip weg slijpen kwaad kan weet ik niet.. ik heb het wel al gezien bij een engelse bus..
Haaaiiroeff


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Ja oke dat is waar, ik bewaar nl alle orginele spullen als ik nog eens baja wil rijden...
Morgen dan maar een gaan puzzelen, heb nl me bus nu 1 tandje lager staan, maar me wielen zijn nog niet klaar.
Ik heb ook nog nooit me bus op ze wielen gezien met een blok erin. 


Sorry maar ik heb even geen betere foto, let ook niet op de oude schokbreker, deze is alleen voor de maatvoering..


Schokbreker ophanging gaat er ook af, en ga het net zoals Renka zijn schokbreker ophanging maken.. Deze gaat nu aanlopen en wringen als ik de bus laat zakken..
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)



Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Ai! Hoe heb je dat opgelost? Door de steun te veranderen?

Thanks
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline the bus driver

  • Split personality
    • Berichten: 3.424
    • Karma: +0/-0
  • surf now, work later
Je bedoeld dat je veerplaten getorst zijn toch?

Moeilijk te zien op deze foto maar als daar idd nog een motor bij moet lijkt 't "zo" wel erg getorst..

Ik heb geen ervaring met deze ombouw maar dat er wat spanning op zit is vlgs mij wel normaal.

Haaaiiroeff


Offline Freezzr

  • Spijl blijft
    • Berichten: 362
    • Karma: +0/-0
    • Freezzr blog

Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Zo net even in de mist, blokje net als Erwin ze bus recht gemaakt op de torsie behuizing.

En de 1e veerplaat 2 cm ingeslepen. Moet lukken nu.

Met 1 tandje staan indd de wielen te scheef, doel is 2 tandjes... Hopelijk krijg ik straks me nieuwe wielen er een beetje op...


Morgen avond de schokbreker beugel weghalen en een nieuwe maken...
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline TopSun

  • Spijl blijft
    • Berichten: 248
    • Karma: +0/-0
    • La Casa TopSun
Moet mijn SA verstelbare veerplaten ook nog wat inslijpen, heeft iemand een foto van zo'n
ingeslepen veerplaat ??
Aircooled VW superhobby !!!!!!


Offline the bus driver

  • Split personality
    • Berichten: 3.424
    • Karma: +0/-0
  • surf now, work later