Spijlbussen.nl

Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..

Airbus · 53 · 16162

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TopSun

  • Spijl blijft
    • Berichten: 248
    • Karma: +0/-0
    • La Casa TopSun
maak ik morgen wel even

Helemaal Top man.

PS,
Wanneer kan ik de magneetplaat verwachten ??
Aircooled VW superhobby !!!!!!


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Ben benieuwd! Ik zal zsm mijn fotos hier ook posten..

iig kan hij nu zo ver inveren dat de naaf bijna in de kast zit (64-er dus hoge kasten  :-D)

Alleen de schokbreker kan ik dan niet kwijt  :-(
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline Renka

  • Split personality
    • Berichten: 3.962
    • Karma: +0/-0
Ben benieuwd! Ik zal zsm mijn fotos hier ook posten..

iig kan hij nu zo ver inveren dat de naaf bijna in de kast zit (64-er dus hoge kasten  :-D)

Alleen de schokbreker kan ik dan niet kwijt  :-(

als je echt laag wilt komt er meer bij kijken dan je denkt (vertel mij wat, zie topic)

ik denk dat er bar weinig bussen verlaagd rond rijden met een goed werkende vering Ún schokbreker combo.

Het is iig niet iets wat je effe op een zaterdagmiddag fixt
hou vooral rekening met het feit dat de stand van de schokbreker meer wijzigt dan je op het eerst zou vermoeden, kijk met losse veerplaat en krik je wiel volledig op om de plek van het oog te zoeken!
succes Renka
To finish first, you first have to finish


Offline Berrie120

  • Split personality
    • Berichten: 3.917
    • Karma: +0/-0
Ik heb ook de schokbreker bevestiging verzet, maar mijn veerplaat niet ingeslepen en geen nokje verwijderd ik heb hem gewoon wat voorspanning gegeven en dat gaat perfect ook met veel belading.
don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience


Offline the bus driver

  • Split personality
    • Berichten: 3.424
    • Karma: +0/-0
  • surf now, work later

ik denk dat er bar weinig bussen verlaagd rond rijden met een goed werkende vering Ún schokbreker combo.

Het is iig niet iets wat je effe op een zaterdagmiddag fixt


Ben ik het toch echt niet met je eens.

Bij mij staat de bus soms toch erg laag (in vergelijking met andere bussen) en ik heb geen problemen met vering achter..? Te minste voor mijn gevoel is het niet anders.

Ik vindt jullie aanpassing ook allemaal wel erg dramatisch hoor voor een beetje verlaagd te rijden..? Mss dat het bij IRS wel moet ..?maar bij SAK ken ik alleen bussen die 3 tandjes en meer hebben die zware aanpassingen gaan maken..

Haaaiiroeff


Offline classic line

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.781
    • Karma: +0/-0
ja bij irs moet dit zeker anders lopen je schokbrekers tegen de aandrijfhoezen en dat gaat niet lang goed


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Ieder geval is anders.. ik heb die plaatjes er tussen zodat ik met lange kever assen kan rijden...  als ik vermaakte kever assen had (dus met de kleine voet) dan had alles wel gepast.... 

ennuh Toen ik mijn bus 2 tandjes omlaag had gezet en hem (zonder motor) inveerde klape hij al op de nokken van de torsie behuizing..

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline Renka

  • Split personality
    • Berichten: 3.962
    • Karma: +0/-0
bovendien zegt het aantal tandjes HELEMAAL niets, het hangt van je torsiestaven af hoeveel een bus onder belasting ddorzakt/inveert !

afgezien van de kwaliteit na gemiddeld 40 jaar of meer heb je ook nog verschillende specificaties torsiestaven ennuh, wie weet er zeker wat er nu inzit na al die jaren ( en verschilklende eigenaren )

meten is weten

bovendien zie ik heel veel mensen  met stevig verlaagde auto's en standaard lengte schokbrekers rijden  #-o

succes !
To finish first, you first have to finish


Offline TopSun

  • Spijl blijft
    • Berichten: 248
    • Karma: +0/-0
    • La Casa TopSun
maak ik morgen wel even

Stephan, vergeet je niet het fotootje, wil er morgen aan beginnen.
Alvast thanks.
Aircooled VW superhobby !!!!!!



Offline TopSun

  • Spijl blijft
    • Berichten: 248
    • Karma: +0/-0
    • La Casa TopSun
Wat is die ver ingeslepen, of lijkt dat zo ??
Is de voorste (korte) ook ingeslepen ???

Super bedankt man.
Aircooled VW superhobby !!!!!!


Offline the bus driver

  • Split personality
    • Berichten: 3.424
    • Karma: +0/-0
  • surf now, work later

Offline TopSun

  • Spijl blijft
    • Berichten: 248
    • Karma: +0/-0
    • La Casa TopSun
Dacht dat de voorste niet tegen het nokje kwam, deze staat toch wat naar voren.
Aircooled VW superhobby !!!!!!


Offline Freezzr

  • Spijl blijft
    • Berichten: 362
    • Karma: +0/-0
    • Freezzr blog
Toch vindt ik het wel leip om te zien hoeveel blind vertrouwen ieder heeft in de verschillende oplossingen (zoals die ver ingeslepen veerplaten  8-[) heb laatst een t2a gezien met dropped spindles waar toch ff een fuseekogel geknapt was. Volgens de berekeningen had dat nooi gekund, uhuh, maar hij lag er wel uit. Moet je voorstellen wat dat doet op de snelweg  :-k


Offline Theo

  • Spijl blijft
    • Berichten: 314
    • Karma: +0/-0
Bij een verlaagde T2 is de hoek van de kogel de zwakke plek. Dus bij een flink verlaagde T2 is de hoek van de kogel in neutraal stand vaak al tegen het max. als de bus dan tijdens rijden af en toe flink inveerd is het buigen of barsten.
62er combi
59er panel (originele NL)
65er 21 raams Samba