Spijlbussen.nl

Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..

Airbus · 53 · 16163

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline the bus driver

  • Split personality
    • Berichten: 3.424
    • Karma: +0/-0
  • surf now, work later
Toch vindt ik het wel leip om te zien hoeveel blind vertrouwen ieder heeft in de verschillende oplossingen (zoals die ver ingeslepen veerplaten  8-[)

Blind vertrouwen is het niet, gewoon ervaring met de jaren heen! (zijn al 'den bussen die zo rondrijden zdr problemen!)

Ik heb al bussen gezien waar de veerplaten nog eens dubbel zoveel ingeslepen zijn als de mijne en die rijden ook nog steeds rond! Mijn veerplaten zijn heus niet extreem ingeslepen hoor ..

Ach ieder doet het op zijn manier, ik heb met mijn setup nog geen problemen gehad! (is trouwens de meest gebruikte SAK setup)
Haaaiiroeff


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Ik heb hem zo gedaan.



Kan helaas vanaf hier de andere fotos niet zien.

ps ze bus staat op de foto met al zijn gewicht achter op dit wiel...
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Kan net zo:
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline Robg

  • Spijl blijft
    • Berichten: 271
    • Karma: +0/-0
was bij mij ook zo maar als je gaat rijden duw je de hulzen over je schokbrekers toch kapot.
Heb bij mij de hulzen eraf gehaald en een stof kap gemaakt voor over de demper van een oude golf schokbreker die ligt onderin en past net rond de huls vande demper.


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
was bij mij ook zo maar als je gaat rijden duw je de hulzen over je schokbrekers toch kapot.
Heb bij mij de hulzen eraf gehaald en een stof kap gemaakt voor over de demper van een oude golf schokbreker die ligt onderin en past net rond de huls vande demper.

Ok nice, ik zat er indd ook al aan te denken om de kap eraf te halen, en dan die schuimrubbers erop... of andere schokbrekers..
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline issy

  • Spijl blijft
    • Berichten: 285
    • Karma: +0/-0
  • =y stone tickeler
Ik vindt dit wel aardig gedaan eigenlijk echt vet werk goos.
Die van mij is ook aardig stug maar irs witte KYB's en stuiterd als een gek maar dat komt denk ik door t niet in slijpen van de platen. Ga ik ff doen.
Succes allen
'66 luchtverfrissers


Offline classic line

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.781
    • Karma: +0/-0
ik heb mijn platen ook niet ingeslepen  :-$

alleen als ik hard door een diepe put rij hoor ik het wel eens
maar das echt maar heel zelden (offroad  :-D)


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Heb afgelopen weekend behoorlijk volgezeten, en niets heeft aangelopen, zelfs de schokbrekers niet..  :-D 8-)
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline T1BUS

  • Spijl gaat niet meer weg
    • Berichten: 512
    • Karma: +0/-0
  • dreambus
Niet helemaal on topic, maar ik heb de reductiekasten nog erin, en die blijven voorlopig ook ,voor de dropped spindels, achter 1 buitentand verlaagd, echter staat toch nog iets te ver naar voren,
heb een set verstelbare veerplaten gekocht van Creative Engineering, voor bussen met reductiekasten, heeft iemand van jullie nog ervaring met deze dingen?


Offline Spylist

  • Spijl blijft
    • Berichten: 235
    • Karma: +0/-0
Sorry, ik heb hier geen ervaring mee maar ik ben wel benieuwd naar het resultaat (hoogte), ik ben precies hetzelfde van plan met mijn bus.

Dus als je zover bent............
,(__|__),
   (o\  /o)
Only the best brands will be included in the alphabet!


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Ik zou dan de plaat 2 tandjes omhoog zetten tov de bevestiging van een orginele veerplaat, en dan de rest afstellen met de imbus bout... let wel op dat je hem niet te lang uitdraait...


Ik had deze ook op mijn T2b, vond ze ideaal, ik ga ze ook onder de spijl zetten (en nog iets notchen  :-o) dan kan mijn bus max omlaag... en straks omhoog op lucht..
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline dj pierre

  • Spijl blijft
    • Berichten: 484
    • Karma: +0/-0
Niet helemaal on topic, maar ik heb de reductiekasten nog erin, en die blijven voorlopig ook ,voor de dropped spindels, achter 1 buitentand verlaagd, echter staat toch nog iets te ver naar voren,
heb een set verstelbare veerplaten gekocht van Creative Engineering, voor bussen met reductiekasten, heeft iemand van jullie nog ervaring met deze dingen?

Lager dan 1 tandje verlagen met reductiekasten is niet aan te raden. De asbuizen moeten naar 'beneden' blijven wijzen om de reductiekasten naar behoren te laten smeren. Eigenlijk is dit ook het geval bij Straight Axel maar alleen een wiellager vervangen is iets eenvoudiger dan een reductiekastrevisie...Ook zal het negative camber te groot worden wat (naar mijn idee) geen porem is op een bus (ik hou er ook niet van op kevers, maar dat schijnt smaak te zijn).  

Nokje weghalen zou ik nooit doen. Dan veel liever de veerplaat inslijpen om ruimte te geven. Dit is natuurlijk alleen nodig bij heel lage bussen, dus zonder reductiekasten.

Lager gaan zal dus met IRS of Straight Axel moeten gebeuren. Je kan beter je de vooras verstelbaar maken en iets hoger gaan aan de voorkant om goed te kunnen levelen of doorsparen voor IRS of SA.

De verstelbare platen zouden problemen kunnen geven met orginele 14"en 15"velgen heb ik begrepen. Het verstelnokje zit precies op de verkeerde plek. Ook gaat bovenstaand op in dit geval. Het is wel een mooie toevoeging op IRS of straight axel omdat perfect levelen een stuk eenvoudiger wordt.    


Offline skywalker

  • Spijl blijft
    • Berichten: 232
    • Karma: +0/-0
Nokje weghalen zou ik nooit doen. Dan veel liever de veerplaat inslijpen om ruimte te geven. Dit is natuurlijk alleen nodig bij heel lage bussen, dus zonder reductiekasten.
Waarom dan niet Serge?
Ik haal liever iets weg wat ik toch niet gebruik dan iets te verzwakken wat ik wl gebruik. ;-)


Offline dj pierre

  • Spijl blijft
    • Berichten: 484
    • Karma: +0/-0
Nokje weghalen zou ik nooit doen. Dan veel liever de veerplaat inslijpen om ruimte te geven. Dit is natuurlijk alleen nodig bij heel lage bussen, dus zonder reductiekasten.
Waarom dan niet Serge?
Ik haal liever iets weg wat ik toch niet gebruik dan iets te verzwakken wat ik wl gebruik. ;-)

Een vervangende veerplaat is snel gescoord, en hack terugdraaien kan meer hoofdbrekens geven mocht de bus ooit weer orgineel moeten worden. Die vierkante cm weghalen zal de veerplaat niet noemenswaardig verzwakken lijkt me zo. Ik kies zelf alleen voor aanpassingen aan de bus die terug te draaien zijn. Maar wie ben ik? Misschien stiekem toch een beetje een stocknazi?


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Ik heb dat nokje ook gelijk geslepen... en de plaat ingeslepen (zie boven ergens in dit topic) Je kan er altijd weer wat op lassen  ::D
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)