Spijlbussen.nl

straight axle > half lange versnellingsbak?

bartg · 26 · 6419

Offline Robg

• Spijl blijft
Aanlas steunen kun je bij paruzzi of bbt krijgen.

SA met pendelas bak ala simpel kost niet veel keverbak a € 75 euro en een SA kitje van 100 euro en je bent klaar.
Is wel een verre van ideale opzet als je laag wilt ivm een wiel wisselen maar het werkt wel.
Ik heb deze setup onder mijn bus zitten maar wil deze wel veranderen naar verstelbare springplaten.

Offline VW-maniac

• Spijl blijft
Ik zou losse steunen nemen is een stuk makkelijker monteren en werkt veel makkelijker om je wielen uit te lijnen/ recht te zetten kost iets meer maar dan heb je ook wat.  Csp heeft deze sets of los te verkrijgen is de US.

Of straight axle met verstelbare veerplaten en van  je eigen bak je diff flippen heb je ook geen nieuwe bak nodig?

67 westy SO-42  2110

Offline bartg

• Spijl blijft
Straightaxle met m'n eigen bak lijkt me geen optie. Ik wil namelijk van mijn reductiekasten af  :-?

Daarbij is een busbak volgens mij vaak een lange bak, dus wat ik zoal lees is dat geen optie i.c.m. een 1600.

Aanlassteunen voor IRS valt me mee. En kun je ook ergens die versnellingsbaksteunen los krijgen?

Offline classic line

• Spijl is het geworden
die zijn te koop bij creative maar wat moet je daar mee ???

maar je kan ze natuurlijk ook van een sloper afslijpen waarschijnlijk goedkoper
ik heb ze van een type 3 af gehaalt

wat je ook kan doen is een sloper kopen een 1303 zonder motor zie je soms al staan voor 300 euro
dan heb je bijna alles al
en de rest verkoop je weer of gooi je weg

dan moet je alleen je veerplaten nog verbouwen of een ander setje kopen
en je moet vult stukken tussen de aandrijfassen plaatsen
die kan je van 2 oude homokoneten maken of speciaal laten draaien

je kan er oude spul of nieuw onder gooien het is maar net wat je wilt en je budget is

ik heb niet alles opgeschreven want voor mij is het ook weer effe geleden. Maar ik ben van mening dat het echt niet de wereld hoeft te kosten.
 ik vindt het gewoon makkelijker je kan gewoon een bak uitbouwen en de bus op wielen laten staan. Het is onderhoud vriendelijker en het rijdt gewoon lekker

Offline classic line

• Spijl is het geworden
http://link.marktplaats.nl/526783572

mooi ding voor een irs project zit zelfs nog een motor in  :tongue3:
hier kan je mooi een project mee bekostigen

Offline Spylist

• Spijl blijft
Ik denk dat het bij mij ook een straight axle gaat worden, maar waar kan ik de geschikte versnellingsbak nu eigenlijk vinden?
1.  Ik heb gehoord van een type 3 bak???
2. Of een bak van een 1303????
3. Of misschien dat ik een bak hiervan kan gebruiken http://www.german-performance-parts.be/index.php?item=versnellingsbak&action=page&group_id=23&lang=NL

Een bak van German performance lijkt me ideaal maar ik weet niet of er een geschikte bij zit voor straight axle.

Het zal waarschijnlijk gepaard gaan met een 1600 blok.

Gegr.
°,(__|__),°
   (o\  /o)
Only the best brands will be included in the alphabet!

Offline classic line

• Spijl is het geworden
in een 1303 liggen irs bakken heb je dus niks aan
en die rancho bakken kan je wel gebruiken maar zijn wel duur
en niet compleet

Offline Spylist

• Spijl blijft
Owja, foutje 1303 was voor IRS.
°,(__|__),°
   (o\  /o)
Only the best brands will be included in the alphabet!

Offline classic line

• Spijl is het geworden
he giel ik weet niet waar je vandaan komt maar je mag altijd effe onder mijn bus komen kijken hoor

Offline bartg

• Spijl blijft
Ok, thanks voor alle info. Morgen ga ik bij een potentiële donor kijken  :-) Als daar genoeg goed spul aan zit ga ik voor IRS.

@classicline; waar zit jij? Ik kom uit het midden van het land dus zou ook wel even willen zien hoe jij dit hebt aangepakt.