Spijlbussen.nl

Erwin's compressor topic!

Offline classic line

• Spijl is het geworden
doet tie compressor het nog niet dan ??? :tongue3:

Offline VolksWouter

• Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register

Offline crowbie

• Spijl gaat niet meer weg
  • www.volkscrow.com
    • http://www.volkscrow.com/
doet tie compressor het nog niet dan ??? :tongue3:

Die is nu echt dood gegaan maar ik heb een nieuwe schroef compressor besteld ::D.

Wout ik heb nog wel een pomp op 220v van mijn rubber boot.
Keep it aircooled!

Offline Mr. Oizo

Schroefcompressor? Hoeveel liter per minuut aanzuig / netto? Harde baas!  8-)
Westfalia Mosaïc SO23 Mango '59!

Offline JT1

• Spijl is het geworden
Daar kun je tenminste goed mee stralen :-D
aap, noot, mes!

Offline crowbie

• www.volkscrow.com
Daar kun je tenminste goed mee stralen :-D

Ja, inderdaad. Alleen ben is persoonlijk tegen stralen van chassis of body.
Hiervoor had ik ook een schroef compressor 12 pk ::D die had ik 2de hands gekocht die heeft het helaas 2 jaar vol gehouden. Ik heb nu een 7.5 pk gekocht meer dan genoeg voor gereedschap, spuiten, stralen meer heb je echt niet nodig.
Keep it aircooled!

Offline JT1

• Spijl is het geworden
Waarom ben je tegen stralen dan? Grote oppervlakten stralen ivm warmte inbreng begrijp ik maar voor de rest...

Die compressor is idd zat daar komen de meeste 2-zuiger motoren niet aan.
aap, noot, mes!

Offline crowbie

• www.volkscrow.com
Waarom ben je tegen stralen dan? Grote oppervlakten stralen ivm warmte inbreng begrijp ik maar voor de rest...

Die compressor is idd zat daar komen de meeste 2-zuiger motoren niet aan.

Ik ben alleen tegen het stralen van het chassis en body omdat 95% van de mensen verkeerd straalt (ik ook ::D!) ook de pro stralers. Zoals bij smeer/teer/plamuur of andere ellende houdt 95% het straal pistool zo lang op de plek tot het vuil verdwenen is. Vaak maak je meer schade. Uiteindelijk ga je ook door goed metaal heen 80/100mm is niets voor straal materiaal ook niet met parels/glas als je het er maar lang genoeg ophoudt. Er komen ook veel straal resten op plekken terecht waar je nooit meer bij kan komen.

Uiteindelijk gaan deze plekken werken vooral in ons klimaat. Ik had ooit een prachtige 59 mango kever maar na 1.5 jaar is alles keihard gaan werken door de straal resten.! Mijn t2b had precies hetzelfde op het chassis. Ik had dit beide keren laten doen door een bekend bedrijf die ook mega dure auto's stralen. Voor mij was dit de druppel. Het is verdomd makkelijk en gaat lekker snel. ::D. Voor velgen, bumpers, vooras etc.etc. of andere kleine dingen vind ik het anders.
Keep it aircooled!

Offline JT1

• Spijl is het geworden
Duidelijk verhaal. Ik zou het dan ook niet meer willen idd. Heb zelf andere ervaring ermee en dan straal ik nog zelf ook :-D
Het is idd een hele arbeid om alle grit weg te halen. Ook in de holle ruimtes idd. Deze haal ik dan ook altijd open om het te verwijderen.
Grit houdt vocht vast en daar krijg jij idd al die ellende mee.

Gebruik zelf een 2-zuiger compressor. Een tank van 600 liter. Deze kan het allemaal maar net bijhouden. Zou graag een schroef compressor aanschaffen maar is als hobby niet haalbaar :tongue3:
aap, noot, mes!

Offline Renka

• Split personality
Ik heb zelf een totaal andere ervaring  :-o

een vaak gemaakte fout is om kaal metaal een nacht of meer over te laten staan onder het motto 'mijn garage is perfect droog'

Ik heb in 1990 een Mini opgeknapt (gerestaureerd) gestraalt en GELIJK in de epoxy gespoten en daar zit nog steeds geen spikkeltje roest op ! zelfs na 23 jaar buiten onder een carport GEEN roest.

het is een kleine moeite om bij plaatwerk wat kaal is over de nacht of langer even een vleugje zinkspray uit een spuitbusje erover te nevelen het behoedt je voor later problemen. met een doekje thinner veeg je het er zo weer af.

ook de veel gebruikte spuitplamuur zie ik soms weeeeken overstaan terwijl dat net een spons is met vocht  #-o

een goede epoxyprimer van bijv, lesonal, om er maar een te noemen, heeft natuurlijk wel zn prijs maar is natuurlijk een klasse product met geweldige (vullende)eigenschappen!

succes!

cheers Renka

ps ik straal altijd de grotere delen aan de auto met slak en dat houdt zeker geen vocht vast !
To finish first, you first have to finish

Offline JT1

• Spijl is het geworden
Ik deel je mening vooral met de goede epoxy, die waar je met je nagel niets vanaf krijgt.
Het nadeel van slak is dat het redelijk grof is en veel materiaal wegneemt, gaat wel lekker snel :-)
aap, noot, mes!

Offline Renka

• Split personality
Ik deel je mening vooral met de goede epoxy, die waar je met je nagel niets vanaf krijgt.
Het nadeel van slak is dat het redelijk grof is en veel materiaal wegneemt, gaat wel lekker snel :-)

Ik hergebruik het en pas mn straaldruk aan naar een bar of 5, bijkomend voordeel is dan dat de luchtketel ook niet zo gauw in druk daalt  :-)
To finish first, you first have to finish

Offline crowbie

• www.volkscrow.com

Ik hergebruik het en pas mn straaldruk aan naar een bar of 5, bijkomend voordeel is dan dat de luchtketel ook niet zo gauw in druk daalt  :-)

Gaaf man ik heb gewoon een eigen topic.  :-P
Keep it aircooled!

Offline MR.Hamburger

• `64 walktrough caravelle camp-wagon

Offline Split67

Mooi spul, altijd mooi om te zien die cnc gemaakte spulletjes  :-)