Spijlbussen.nl

Straalgrit zuiveren

Offline Mr. Oizo

• Spijl gaat niet meer weg
Misschien een bijzonder rare vraag, maar ik wil mijn straalgrit nog eens opnieuw gebruiken en moet het daarom zeven.
Nou is dat niet zo'n probleem, ik gebruik gewoon een keukenzeef, maar wat door de zeef heen gaat is ook een hoop zand en stof.

Nu dacht ik om misschien het grit uit te spoelen, te laten drogen en dan pas weer her te gebruiken, maar waarschijnlijk zijn er ook nog wel andere manieren om het grit te zuiveren?
Westfalia Mosaïc SO23 Mango '59!

Offline VolksWouter

• Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register
Doe alles in een dekbedovertrek en gooi deze dicht geknoopt in de droger en druk op de knop temperatuur verlagen.

Ruzie met je vrouw gegarandeerd :-)

Offline JT1

• Spijl is het geworden
Beide geen optie, grit nat maken betekend weggooien :-D

In de droger, dan zou ik daarna geen kleren er meer in doen. Zoals je weet komt grit overal en nergens.

Gewoon blijven zeefen zoals je nu gewend bent en het niet bruikbare stof wordt gewoon weggeblazen, daarom wordt het ook een bende..
aap, noot, mes!

Offline Mr. Oizo

• Spijl gaat niet meer weg
Okay. Dan maar een bende dus. Denk dat ik de eerste batch maar weggooi. Daar zit echt bakken met rivierklei doorheen... :-k
Westfalia Mosaïc SO23 Mango '59!

Offline JT1

• Spijl is het geworden
Dat haalt de zeef er wel uit. Verder weet ik niet welk grit jij gebruikt. Ik gebruik vaak 25 kg zakjes van 9 euro. Deze kun je officieel maar 1 keer gebruiken. Maar 5 keer lukt ook wel, maar creëert wel hoop stofwolkjes :laughing11:
Rotzooi geeft het altijd :tongue3:
aap, noot, mes!