Spijlbussen.nl

Ancienne route du soleil

Ficus · 15 · 5725

Offline Ficus

• Spijl gaat niet meer weg
Hey,

Eigenlijk is deze reis doorgegaan in de zomer van 2013 maar heb tot nutoe  eigenlijk nog niet aan gedacht te delen. Dus ik dacht dit nu te posten om de goesting in de zomer weer op te wekken:)

Wij zijn vorig jaar langs de oude route du soleil richting Barcelona gegaan. Eigenlijk stelt die weg niet veel voor dus kan het niet echt aanraden maar we hebben wel al bij al een mooie reis gehad. Vooral omdat het ONGELOOFLIJK warm was en dat we lekker 3 weken hadden dus geen stress:)

In totaal hebben we denk ik een 3500 kilometer gereden op 3 weken. 2 keer langs parijs gereden waarvan we de de 2de keer 2 dagen gebleven zijn. Afwisselend nachtje wild kamperen, nachtje camping (voor de douche)

Maar bon ik ben niet zo goed in lange teksten schrijven dus ik laat liever de foto's voor zichzelf spreken. Dus hier mijn best of:)

Google_Maps by Ficus Bus, on Flickr

Untitled by Ficus Bus, on Flickr

1 van de eerste stops was in de buurt van Fontainbleu. Wie wat klimt weet dat het daar (voor mij toch) vooral gekend is om te gaan boulderen. Daar hadden wij nu geen materiaal voor mee maar toch een heel gezellig dorpje gevonden:)
http://en.wikipedia.org/wiki/Milly-la-For%C3%AAt

In het centrum hadden ze daar een kei gezellige plas waar ze vroeger de was kwamen doen. Ideaan om wat te verfrissen en ons waterrat wat laten spelen

Na de maaltijd en al dat slapen kan je wel een dutje gebruiken:)

Een kleine fotoshoot aan dit gezellig plekje mocht er ook wel bij.

Kunstwerk in het bos die helaas wel gesloten was als wij er waren dus het zal voor een volgende keer zijn.
http://www.lecyclop.com/

Al dat rondlopen en spelen en frisbee spelen met alle kids van de camping kan u moe maken:)

Ons foxie haar fort van dons. De baajses slapen vanachter en zei krijgt de hele voorband:)

I'm BATMAN!

http://en.wikipedia.org/wiki/Rogny-les-Sept-%C3%89cluses

Where theres water theres foxy:)(voor wie het nog niet door heeft foxie is de naam van onze hond:))

http://fr.wikipedia.org/wiki/Canal_de_Briare

Offline Ficus

In carcasonne toch een halve kever tegen gekomen. Eigenlijk 1 van de weinigen. Dit jaar amper andere vw's tegen gekomen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Carcassonne

Kleine omweg langs andorra. Ik had echt zin om langs de bergen te rijden. Tegelijk konden we dan ook wat taxfree shoppen:)

Pas  de la casa, echt lelijk en eigenaardig stadje. In de straten voel je je echt in een stad en tussen de steegjes zie je dan bergen met sneeuw. Leuk om wat goedkoper aankopen te doen maar thats it. Snel weg daar!

Aah niets ontspannender dat wat playstation te spelen op de iphone op de achterbank met zakken vol snax:D

Ahnee blijkbaar was ik nu gameboy aant spelen. Maar het meest van de vakantie heb ik vooral Final fantasy 7 gespeeld:D

Blijkbaar kan je volgens tessa alleen shoppen in barcelona:)

Ja kan niet naar spanje zonder tapas te eten uiteraard!

Foxie met haar rode sloefkes aan! Anders liggen haar poten open van al dat lope:)

SHADUW MAN! Want jawel rosse mensen hebben inderdaad een gevoelig vellekke!

Met zijn trusty sidekick SHADUWHOND!

Dit dorp is er blijkbaar al efkes want de straatborden zijn al half in de boom gegroeid!

"Hallo mag ik nog is met foxy spelen:)"

Na twee weken eindelijk is petanque kunnen spelen:D

Offline vwspijlbus

• Split personality

Offline Renka

• Split personality
Leuke trip Ficus !

:thumbsup:
To finish first, you first have to finish

Offline VolksWouter

• Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register

Offline Roy

• Spijl blijft
Dat is een leuk rondje. Altijd leuk om dit te lezen/zien :thumbsup:

Offline Sancho

• Spijl is het geworden
    • Aircooled Import

Offline Dennis

• Onzekere spijl
leuk verslag  :icon_thumleft: waar is die schakelaar voor in de buitenlucht tunnel? ventilatoren?

Offline Ficus

leuk verslag  :icon_thumleft: waar is die schakelaar voor in de buitenlucht tunnel? ventilatoren?

De bedoeling was dat dit een schakelaar was om het voltage van de start batterij en van de extra accu te meten. Dus middel is niets, rechts is voltage start batterij en links is voltage 2de accu. Het werk wel maar helaas meet dat metertje maar ZEER traag. Dus het werkt niet zo goed:)

Offline Spylist

• Spijl blijft
Wat een vet verslag, dit is goed voor de motivatie. Mijn bus staat al een tijd bij de spuiter, ben nu een schuur in de tuin aan het bouwen en moet daarna mijn huis nog verbouwen dus eigenlijk geen tijd maar als ik dit zo zie dan krijgt de bus misschien wel voorrang.

Echt leuk om dit verslag te lezen/kijken!!!!!

En owja, helemaal geen stukken gehad????

Gr.
,(__|__),
   (o\  /o)
Only the best brands will be included in the alphabet!

Offline Dennis

• Onzekere spijl
Oke dus nog een keer een ander metertje  ::?:
Vroeg me dat af omdat ik er van de week een paar ventilatoren in heb gebouwd en moet ook nog meters plaatsen  ::D

Offline Ficus

Je mag mij altijd laten zien hoe je dat hebt gedaan want mijn plan is nu ook om er ventilatoren in te spreken.

Offline rigor mortis

• Spijl blijft
leuk verslag....

Enneuh, voor de overdekte markt van Barcelone, daar doe je het toch voor!

Offline Area51

• ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
Heel gaaf verslag !!  8-)

Wij zijn ooit ook in Barcelona geweest... zou er graag weer eens naartoe teruggaan, maar dan met de spijlbus.
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Offline Ficus

Moet wel eerlijk zijn dat hoewel ik barcelona zalig vind. Het daar met de bus niet zo handig is:s weinig campings en die dat er zijn/ zijn zeer duur:s

Wij blijven in de toekomst aan de west kust:D