Spijlbussen.nl

IRS » originele schokdemperbevestiging behouden?

Jddv · 33 · 7379

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jddv

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 39
    • Karma: +0/-0
Mijn bus heeft half afgemaakte IRS.
Kan ik een schokdemper bevestigen in de kever draagarmen en de orignele spijlbus shockbevestiging?
Ik wil namelijk zo min mogelijk wegslijpen van het originele.

kwam via thesamba dit tegen met originele bevestigingspunten, maar weet niet of dit werkelijk werkt.



Welke schocks kan ik dan het beste toepassen? ik wil niet te laag, maar net dat de wielen mooi in de wielkasten vallen.
Bedankt weer !


Offline classic line

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.781
    • Karma: +0/-0
zonder beschermkap hebben je schokdempers geen lang leven
en de hoek ik ook verre van ideaal




Offline Joost

  • Spijl blijft
    • Berichten: 269
    • Karma: +0/-0
je zult die bovenste steun een paar cm moeten verplaatsen.
maar die kun je los slijpen/boren.

sommigen zagen een gat in de draagarm maar dat lijkt me minder wijs.

ik heb geen suggesties over welke schokbrekers. ik rijd met de originele en vind het redelijk stuiteren.
dus ben ook wel benieuwd naar wat anderen hierover te zeggen hebben


Offline T1BUS

  • Spijl gaat niet meer weg
    • Berichten: 512
    • Karma: +0/-0
  • dreambus
Hi idd sowieso de steun verplaatsen,  ik rijd sinds een half jaar na ombouw irs met Bilstein en ben meer dan tevreden
springt niet meer, ligt veel stabieler op de weg, en ook rotondes en klinkers rijden is nu geen straf meer.
artikelnummer 5130342149

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=21461060630&rub1=Fahrwerk&rub2=Sto%DFd%E4mpfer%2CBILSTEIN&artnr=20872a&pn=0&sort=&all=

zullen vast ook nog andere merken als Koni etc goed zijn...


Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
Vandaag gekeken om de CE schokdemper steunen te monteren.
Ik heb kever draagarmen zitten.
Meestal zie ik dat de nieuwe steunen die gplaatst worden redelijk naar achteren staan en er zelfs een stukje plaatwerk moet worden weggeslepen.
Maar er is bij mij geen mogelijkheid om zover te komen met mijn schokdemper.
Is dit dan misschien met andere draagarmen dat men dit doet?
Bij mij lijkt dit me de beste positie voor steunen te plaatsen,nog iemand die ze op deze positie heeft staan?


Een ander probleem is dat men schokdempers onder een hoek staan waardoor ze volgens mij niet lang zullen meegaan.
Ik dank dat de steunen gewoon te dik zijn waardoor bovenkant van de dempers te veel naar buiten wordt geduwd.
De bus is ook nog niet uitgelijnd maar denk niet dat dit echt zo veel verschil zal uitmaken.
Iemand die suggesties of een oplossing heeft?
Steunen misschien smaller maken zodat deze de schokdemper minder naar buiten duwt?



Henk!!!




Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0

Wil er nog wat foto's van posten meer tinypic wil niet goed mee werken.


Henk!!!





Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.384
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967

Wil er nog wat foto's van posten meer tinypic wil niet goed mee werken.


Henk!!!

Deze site werkt wel goed en daar de tweede regel kopiėren en plakken:

https://www.mupload.nl
Weer eens wat anders!


Offline sikke-aant

  • Spijl blijft
    • Berichten: 283
    • Karma: +0/-0

Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
Dus jij hebt de bevestiging onderaan aangepast,ook omdat de schokdemper anders niet recht stond?
En welke schokdemper steun heb je bovenaan gebruikt en waar heb je deze dan juist gemonteerd?

Henk!!!



Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Ik heb hem er recht op gemaakt en in de wielkast... maar dat zal iets te veel aanpassen zijn voor je denk ik. (ook ivm mijn airride)
De airride slag, is de volledige in/uit van de schokbreker..



Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0


Ik heb het ooit zo gedaan;
Twee schokbrekerbussen, om de dempers haaks op het chassis te kunnen monteren ...


De draagarm zit nog op z'n plek en dat komt nu mooi uit om de definitieve plek van de demper op het chassis te kunnen bepalen.
Wel de krik onder de draagarm gezet,om een zo goed mogelijk scharnierpunt en gat voor de schokbreker te gaan boren.


Gat is geboord (20mm) en de bus (met "kraag") zit erin.




Nog een laatste keer passen van de schokbreker en dan kunnen we de bus buiten en binnen aflassen.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
Dus als ik het goed heb is er niet echt een vast punt waar de bovenste bevestiging moet komen.
Gewoon ervoor zorgen dat de schokdemper zo verticaal mogelijk staat.
En dat de schokdemper boven niet naar buiten geduwd  wordt.
Ik kijk eens of ik die bevestigings steunen van CE kan versmallen.

Henk!!!


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Dat klopt Henk , succes
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0