Spijlbussen.nl

Duits legerbusje '65 uit JoegoslaviŽ

gast · 172 · 22109

Offline vw uut Grunn

• Spijl blijft

Offline vw uut Grunn

• Spijl blijft

Nu met de cabine vloer bezig. Alles er uit gehaald. De handrem zat muurvast dus er uit geflext is nu los en zit in de primer. Verwarimingsbuis er ook uit. ben die nu aan het schoonmaken en er een nieuwe onderkant in aan het lassen.

Offline vw uut Grunn

• Spijl blijft

Offline Rob

• Spijl blijft
je hoeft niet stil te zitten, lekkere voorruitgang ook!
always BUSy

Offline vw uut Grunn

• Spijl blijft
Ik hoop dat iemand mij een beetje meer wegwijs kan maken in versnellingsbakken. De bak die er onder zit is stuk. In het middelste gedeelte waar de assen in de bak zitten. Er zit een gat onder in dus hij lekt. Nu heb ik gezocht naar het nummer op de bekende plaats maar helaas  die ontbreekt. Of zit niet op de juiste plek. Wat ik wil is dus een andere bak. Maar eigenlijk gaat het alleen om de buitenkant. Ik heb een 1500 motor. Wat kan er onder? En dan zijn er 2 mogelijkheden een andere bak die past. Dus als die goed zal zijn hoef ik niets te doen alleen monteren. Een bak van een kever bv. Maar wat moet ik dan eventueel aanpassen. Wat is bv IRS. En welke code passen onder de bus? ik heb een H code gezien en die lijkt me goed omdat die op evam Classic bij een 1500 zou passen. En wat zijn de verschillen tussen de codes welke kan er bv niet.

Van motoren en restaureren heb ik wel een beetje verstand ,maar versnellingsbakken zeggen mij niets. Dus wie kan mij daarbij helpen

Offline Ron

• Spijl is het geworden
Ik ben ook niet zoīn specifieke kenner, maar het ligt er ook aan wat je met je bus wilt.
Hou je īm origineel, dan kun je natuurlijk gewoon weer een spijlbusbak met vertragingskasten gebruiken.
Ga je īm verlagen, dan kun je een straight axle (kever)bak gebruiken pendelas, of IRS en dan zou ik voor de laatste optie gaan.
Zijn wel wat kosten aan verbonden, zoals boutbare IRS steunen en verstelbare veerplaten.

Offline vw uut Grunn

• Spijl blijft
Gewoon een originele bak vind ik prima. Maar wat is een originele bak. Welke nummers?  In principe heb ik alleen een hele buitenkant nodig. De rest zou ik kunnen omzetten van degene die ik nu heb naar de nieuwe. Dus als een keverbak dezelfde huls heeft alleen het binnenwerk is anders en de neus van de bak dan zou ik die in principe kunnen gebruiken. Maar het liefst heb ik een T1 bak origineel die past bij mijn 1500 motor dan heb ik direct ook nog wat extra onderdelen, mocht blijken dat er toch nog meer stuk is.