Spijlbussen.nl

1 tandje verlagen dan ook veerplaat uitslijpen?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline vwoldies

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 28
    • Karma: +0/-0
Hallo,

Ik wil mijn T1 van 1962 aan de binnenzijde 1 tandje verlagen. De reductiekasten wil ik gewoon nog laten zitten. Nu lees ik dat het nokje onder de veerplaat wordt weggeslepen of dat er een hap uit de veerplaat wordt gehaald. Is dit ook nodig als je 1 tandje gaat verlagen en wat is hier eigenlijk het doel van? Bij het verlagen gaat de veerplaat toch omhoog en steunt deze niet meer op het nokje? (ik heb alleen maar ervaring met kevers en hier hoeft het niet gedaan te worden).


Offline Mike

  • Spijl blijft
    • Berichten: 258
    • Karma: +0/-0
Ik heb ook een tandje verlaagd en je hoeft niets in te slijpen, volgens mij alleen als je heel laag gaat word dat gedaan


Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Klopt en áls er dan geslepen moet worden dan van het bovennokje
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!



Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
yup 1 tandje kan..
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)