Spijlbussen.nl

1641 ervaringen only!!

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sancho

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.306
    • Karma: +0/-0
    • Aircooled Import
Bij 90 terug naar ze 3? dan ontploft ie hahaha

Volgens me maat valt het allemaal wel mee, ik ben gewoon een snel type 4 blok gewend in een irs bus  :-D

Harder dan 100 wil je niet met een spijl.. al dat wind geruis..  :-P

van de winter maar eens een blokkie bouwen..
en die 100 kan makkelijk met een originele bak van een "late" spijl en met een 1500cc :-)


Offline Bianca & Dimitri

  • Spijl gaat niet meer weg
    • Berichten: 719
    • Karma: +0/-0
Bij 90 terug naar ze 3? dan ontploft ie hahaha

Volgens me maat valt het allemaal wel mee, ik ben gewoon een snel type 4 blok gewend in een irs bus  :-D

Harder dan 100 wil je niet met een spijl.. al dat wind geruis..  :-P

van de winter maar eens een blokkie bouwen..
en die 100 kan makkelijk met een originele bak van een "late" spijl en met een 1500cc :-)

130 op de gps met een origele 1500 bus met een standaard 1600 enkelpoort motor  :-" doe ik wel nooit meer  :icon_shaking:
Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44


Offline Berrie120

  • Split personality
    • Berichten: 3.917
    • Karma: +0/-0
Hahaha  ging je dik de berg af?
don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience


Offline Renka

  • Split personality
    • Berichten: 3.962
    • Karma: +0/-0
wanneer is je gps voor het laatst gecalibreerd?  ::D
To finish first, you first have to finish


Offline Bianca & Dimitri

  • Spijl gaat niet meer weg
    • Berichten: 719
    • Karma: +0/-0
Hahaha  ging je dik de berg af?

was wel berg af in de ardennen  :-$  :-D, maar ook berg op gaat goed met de reductiekasten, toch alles daar boven de 70km/u gebleven.
Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44


Offline Dirkolos

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 73
    • Karma: +0/-0
Ik heb nu ook een 1641 dubbelport met standard carburator in mijn bus zitten (Is mij zo aanbevolen als betrouwbaarste oplossing met een beetje extra power) met de late reductiekasten (big nut) en een half lange bak eronder haald die 115 kmh met mooite maar is voor mij voldoende en voor de rest kan die nu lekker mee in het verkeer.

Hoe is het bij deze motor met een W100 nokkenas met het stationair tourental?
Mij is verteld dat die rond de 1000 touren moet draaien stationair want als die lager staat gaat die onregelmatig draaien en schudden.
Hoe zijn zo de ervaringen?


Offline Golf-classic

  • Spijl blijft
    • Berichten: 151
    • Karma: +0/-0
deze topic ga ik volgen
heb een 1600 dubbelpoort liggen die ik graag wat vlotter wil krijgen

dacht eventueel ook naar een 1641 te gaan en ander nokkenas en kadron's erop

iemand met deze setup ervaring?


Offline classic line

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.781
    • Karma: +0/-0
ik hoop dat ik hier binnenkort mijn ervaring kan delen
 heb namelijk een 1680  met w100  vintagespeed uitlaat en standaart carb

carb wordt nog wel gewissel met een riechert setje maar dat wordt pas later heeft nog een revisie nodig


Offline JT1

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 2.249
    • Karma: +0/-0
Naar mijn smaak is een 1585 betrouwbaarder in een bus dan een 1641 ivm warmte en koeling. Deze 85,5 mm heeft een dikkere cilinderwand. Verder gaat het motorblok echt niet onregelmatig lopen met de twee tamme genoemde nokkenassen, de w 100 alsook de w 110. Wel wordt een motorblok zenuwachtig wanneer sterk verandert kleppenspel als bij een dragracer. Afhankelijk van wat je wil bereiken met een redelijk standaard blok hangt van het complete plaatje af. Van 60 pk tot 130 pk met een 1600, alles is mogelijk en reeds gedaan.
aap, noot, mes!


Offline Classic-Rob

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 45
    • Karma: +0/-0
  • schraapstand!
Mogge,
Na 3 pagina's te hebben gelezen ga ik toch ook maar even de vraag voorleggen.
Ik ben momenteel bezig om mijn blokje opnieuw te laten bouwen.
As41 carter met standaard 1e keer geslepen krukas en standaard nokkenas, dubbelpoorts koppen en 34pict.

Hiervoor heb ik een Uber 1641 besteld.

Mijn spijlbus heeft een halflange keverbak (sstraight axle)
En nu nog 155r15 banden maar dit wordt wel een iets lager bandje.

Ik ben benieuwd naar de meningen die hierover zijn.

Alvast bedankt.


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
155/??/15 hoe hoog?

ik rij met 185/65/15 op een AT bak (lees : IRS).. gaat prima.. zelfs met de caravan.. (duurt wel ff toto de 80 met me 1600-tje  :laughing11:)

Strak met mijn nieuwe blok wil ik naar de 195/65/15 of 205 als dat past  :-D
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline Renka

  • Split personality
    • Berichten: 3.962
    • Karma: +0/-0
155R15 is 80 series hoogte en vergelijkbaar met de diagonaalband die standaard gemonteerd werd.

Ik denk zelf dat een complete standaard motor weliswaar 1641 geen lange bak verdraagt. Wij gaan met een korte bak rijden

Wil je een lange bak gebruiken en de motor niet continue op zn tenen laten lopen, heb je wel een 80 pk nodig of flink wat koppel, wat met een standaard blok niet lukt.

Mss dat een kleinere band de gearing wat verkort, maar ik heb mn twijfels.
Een halflange bak heeft weliswaar andere bakverhoudingen, maar qua eindreductie maakt het bar weinig uit

Cheers Renka
To finish first, you first have to finish


Offline Dave

  • Spijl blijft
    • Berichten: 449
    • Karma: +0/-0
In de bus van mijn schoonvader zit een 1641 met een lange bak,persoonlijk vind ik dat je vermogen te kort komt.
Voor een 1641 zou ik kiezen om een korte bak te monteren want met die lange bak schakel je je helemaal scheel als je een aantal heuveltjes tegen komt.


Offline classic line

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.781
    • Karma: +0/-0
ik heb een half lange irs bak en ben er zeer tevreden over