Spijlbussen.nl

Vraagje verstelbare veerplaten

henk155 · 45 · 16350

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
Ik een zo set gekocht om zelf verstelbare verplaten,ziet er goed gemaakt uit.
Alles is bijna klaar om te gaan monteren maar heb een vraagje?
Hoe zit de aanslag van de instelbout op de gekochte verstelbare veerplaten?
Zit dit op de korte plaat gelast,zoals op foto 1.
Of tegen de korte veerplaat gelast,zoals op foto 2.

Henk!!!









Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
zoals op je laatste foto..

dan heeft hij body van de plaat zelf
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint


zo dus..
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
ik heb alleen de moer onder.. en gebruik geen bout..

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline Renka

  • Split personality
    • Berichten: 3.962
    • Karma: +0/-0
ik heb alleen de moer onder.. en gebruik geen bout..



vreemd zo een bout , heb je niet veel verstelruimte ook

ik zou er een stelbout met inbus inzetten.

succes!
To finish first, you first have to finish


Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
Ok bedankt,

Zoals op de laatste foto wordt het.
Nu nog enkel de positie bepalen waar de bus met vertandingen moet komen en deze kunnen gelast worden.

Henk!!!


Offline Ferdi

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.106
    • Karma: +0/-0
Mooi dat ik dit ff zie want ik moet dat ook nog bij die van mij doen.
Als je wilt kan je zeggen maar nog een heel klein driehoekje er boven lassen voor wat extra stevigheid...

Gr. Ferdi


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Ik weet je ET waardes niet van je velg en banden maat, maar pas op dat je band er niet tegen aankomt..
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline Ferdi

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.106
    • Karma: +0/-0
Henk heb je trouwens die grote veerplaat al eens gepast?
Bij mij past hij niet goed,dus je moet of de nok weg slijpen of een stuk uit die plaat anders komt het niet goed volgens mij...

Kijk hier maar eens op de foto wat ik er mee bedoel.








Ik denk dat ik een stuk uit die plaat ga halen aangezien ze dat allemaal hebben,zonde om die nok weg te slijpen.
Waarschijnlijk wel iets minder dan dat ik afgetekend heb op de foto maar dit is ff globaal om je te laten zien wat ik er mee bedoel.

Gr. Ferdi


Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
Zie inderdaad wat je wil zeggen,maar had hem nog niet gepast.
Ik kijk straks eens bij die van mij,maar zal waarschijnlijk ook wel zo zijn.
Ik pas ook liever de plaat aan,dan de nok er af te slijpen.

En hoe ga jij de bus met vertandingen erin lassen?
Op de originele veerplaten zit de plaat in center van de bus.
Dus nu las je hem aan de kleine plaat,maar zorg je er dan voor dat de kleine plaat ook in het center van de bus met vertandingen zit.
Of las je hem iets uit center zodat het midden van de bus gelijk komt met de grote plaat?
Of maakt dit niet zoveel uit.

Voor de prijs die je er maar voor betaald is het normaal dat er nog wat werk aan is natuurlijk;

Henk!!!


Offline Ferdi

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.106
    • Karma: +0/-0
Dat moet ik ook nog ff uitdokteren Henk want voor mij is eigenlijk alles nieuw wat betreft spijlbus en luchtgekoeld,ik heb een hoop vw's gehad maar nog nooit iets in de luchtgekoelde wereld.
Maar zo moeilijk kan het niet zijn,ik had het centerpuntje bij mijn bus wel gemarkeerd,je weet immers nooit waar het goed voor is maar volgens mij maakt het niet uit hoe je hem eraan last want je kan hem natuurlijk altijd alle kanten opdraaien.
Wat wel belangrijk is dat is dat je links en rechts op de gelijke hoogte hem moet gaan monteren en dan op jou gewenste hoogte moet gaan afstellen met volle bepakking in je bus en dan kijken of de handel niet aanschuurd..
Ik kan Rob zometeen voor de zekerheidwel even vragen ik heb zijn telefoonnummer,hij heeft deze platen ook gesneden en is met van alles bezig wat verlaging betreft...

Gr. Ferdi


Offline Renka

  • Split personality
    • Berichten: 3.962
    • Karma: +0/-0
als ik zo naar het formaat kijk zijn ze ook iets forser uitgevallen zie de veerplaten van ons hieronder (weliswaar voor kever irs maar dat maakt verder niet uit



de hoogte (breedte van de veerplaat verticaal gemeten beinvloed wel de veerweg natuurlijk
To finish first, you first have to finish


Offline Ferdi

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.106
    • Karma: +0/-0
Idd dat ben ik zeker met jou eens,als ik de andere soorten veerplaten bekijk zijn ze idd allemaal wat smaller en dat kan ook zat...
Als het goed is ga ik a.s even bij een mede forumlid even langs om daar zijn project te bekijken en een irs set te bekijken en dan kan ik gelijk alles even bekijken wat de verschillen zijn...

Gr. Ferdi


Offline classic line

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.781
    • Karma: +0/-0
de veerplaten hebben denk ik ook een 1 inch standaard drop

wat ik me dan weer af vraag ? zetten jullie de draagarmen met boutbare beugels vast of met las beugels
daar kan ook nog wel eens maat verschil in zitten ?


Offline Ferdi

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.106
    • Karma: +0/-0
de veerplaten hebben denk ik ook een 1 inch standaard drop

wat ik me dan weer af vraag ? zetten jullie de draagarmen met boutbare beugels vast of met las beugels
daar kan ook nog wel eens maat verschil in zitten ?

Wat had jij met die grote veerplaten gedaan dan,ook een stukje weg geslepen?

Ik kan nog kiezen wat ik wil gaan doen,het mooiste is die bout bare beugels en als dan alles op de juiste plek zit dan pas vastlassen...
Die beugels maak ik zelf want die krengen kosten 350 euro dat vind ik absurd eerlijk gezegd..

Gr. Ferdi