Spijlbussen.nl

Vraagje verstelbare veerplaten

henk155 · 45 · 16364

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
Bij mij zijn het gelaste beugels.
Zaten er reeds in als ik de bus kocht dus wil ik het daarmee doen.

Henk!!!


Offline classic line

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.781
    • Karma: +0/-0
waar ik een beetje op doel is  dat de maten van gelaste of gebouten beugels waarschijnlijk anders zijn
is daar met deze veerplaten ook rekening mee gehouden ?

je moet natuurlijk wel ruimte hebben om je toespoor of uitspoor te regelen


Offline Ferdi

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.106
    • Karma: +0/-0
waar ik een beetje op doel is  dat de maten van gelaste of gebouten beugels waarschijnlijk anders zijn
is daar met deze veerplaten ook rekening mee gehouden ?

je moet natuurlijk wel ruimte hebben om je toespoor of uitspoor te regelen

Dat kan ik je helaas niet vertellen,een veerplaat is een veerplaat en de originele is recht en deze ook dus ik neem aan dat daardoor er nog steeds dezelfde ruimte is.
Wat wel het verschil is dat deze standaard al een verlaging heeft van een aantal cm wat overigens de meeste verstelbare platen al hebben,hoeveel dat is weet ik zo niet dat zou ik morgen even op moeten meten....

Ik ga morgen naar een forumlid die een complete set heeft liggen van volksprojects,dan kan ik de verschillen al gauw zien.
Het scheelt natuurlijk wel dat je met die montage beugels wat makkelijker kan gaan spelen dan lasbeugels,de werking is uiteindelijk hetzelfde maar ik denk dat als je hem vast hecht en hij niet goed op z'n plek zit dat je hem steeds weer los moet slijpen tot die uiteindelijk goed zit.

Zo'n montage beugel kan je in prencipe mooi laten zitten tot je je bus uit laat lijnen en dan zijn definitieve punt heeft en dan kan je hem altijd nog vast lassen..

Gr Ferdi


Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
En nog iets nuttigs kunnen meten bij die veerplaten?

Henk!!!


Offline Ferdi

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.106
    • Karma: +0/-0
En nog iets nuttigs kunnen meten bij die veerplaten?

Henk!!!

Yep ik heb ze bovenop die set van volksprojects gelegd en wat ik afgetekent had klopt aardig,dus beter een stuk van die veerplaat af slijpen...
Voor de rest is het allemaal zo goed als hetzelfde hoor :thumbsup:



Offline stephen

  • Spijl blijft
    • Berichten: 132
    • Karma: +0/-0
  • Split 1964 2.0 sinds 1995
Ik weet je ET waardes niet van je velg en banden maat, maar pas op dat je band er niet tegen aankomt..


dat loop ik dus tegen aan, als ik ga ombouwen....
verbreed staal, en banden lopen vlak langs de veerplaten...
nu hoef ik niet echt laag, dus kan ook de huidige veerplaten aanpassen naar IRS

twijfel, wanneer te doen, want motor ligt er nu toch uit 


Offline Ferdi

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.106
    • Karma: +0/-0
Ik weet je ET waardes niet van je velg en banden maat, maar pas op dat je band er niet tegen aankomt..


dat loop ik dus tegen aan, als ik ga ombouwen....
verbreed staal, en banden lopen vlak langs de veerplaten...
nu hoef ik niet echt laag, dus kan ook de huidige veerplaten aanpassen naar IRS

twijfel, wanneer te doen, want motor ligt er nu toch uit 

Mocht je je stalen wielen willen laten verbreden dan moet je maar ff een gil geven,een vriend van mij doet aan het Verbreden,Versmallen,Hart verplaatsing en Reparatie van velgen...

Ik ga namelijk mijn originele 15 inch velgen verbreden,dat moet ik nog allemaal gaan uitmeten want ik wil ze gaan verbreden en dan misschien het hart laten verplaatsen als dat nodig is.
Ook laat ik er een "hump" op lassen zodat ik met tubeless bandjes kan gaat rijden anders zit je weer met zo'n binnenband te klooien,en mocht je band lek gaan dan loopt hij niet zo snel van je velg af...

Gr. Ferdi


Offline rappelkiste

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 62
    • Karma: +0/-0
Weet iemand toevallig wat voor materiaal dat is die veerplaten , is het verenstaal ?
Green wheelin


Offline Ferdi

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.106
    • Karma: +0/-0
Weet iemand toevallig wat voor materiaal dat is die veerplaten , is het verenstaal ?

Dit materiaal is denk ik geen verenstaal maar is wel erg dik en gaat echt niet zomaar kapot...


Offline JT1

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 2.249
    • Karma: +0/-0

Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
Bij mij nog niet alles is klaar om gelast te worden.

Henk!!!


Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
Men veerplaten zijn gelast,IRS opgekuist en gespoten,nieuwe lagers liggen klaar om de IRS armen te steken.
Dus klaar om te beginnen monteren.

Nu nog een vraagje in verband met dat boutje die de platen bij elkaar houd.
Moet je deze gewoon tegen aan zetten of is het toch de bedoeling om deze hard aan te trekken?

Henk!!!


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
ik denk los, anders trek je de plaat vast.. (dus even een borgmoer gebruiken) op mijn set zit geen eens zo een boutje
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
Ok,bedankt.
dacht het wel maar was niet zeker.
Anders moet je iedere keer de platen afhalen om de hoogte te regelen.
Deze dienen dus gewoon om ze wat bij alkaar te houden dan.

Henk!!!