Spijlbussen.nl

Rechter deur staat bol

Offline EeVeeWee

• Spijl is het geworden
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Het is mij opgevallen dat mijn linker voordeur redelijk vlak aansluit bij de carrosserie, maar de rechter deur staat wat bol.
Voor en achter sluit het aardig aan, maar voor het midden steekt deze wat uit t.o.v. het kniestuk.
Is er een manier om deze wat te richten of misschien zelfs het plaatwerk krimpen?
Hier een foto vanaf de onderkant gemaakt.

Weer eens wat anders!

Offline Area51

• ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
Heeft de deur niet ooit schade gehad en is hij slecht hersteld of gericht?
Ben je er 100% zeker van dat je kniestuk nog orgineel is?
Heeft je kniestuk geen schade gehad ?

De bus is minimaal 48 jaar oud en hoe mooi ze het ook verkopen, de eerste 10 / 12 of 15 jaar liep jij nog niet eens op deze wereld,
laat staan dat je in de gaten had wat er toen met de bus allemaal werd uitgespookt  ::D
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Offline EeVeeWee

• Spijl is het geworden
Heeft de deur niet ooit schade gehad en is hij slecht hersteld of gericht?
Ben je er 100% zeker van dat je kniestuk nog orgineel is?
Heeft je kniestuk geen schade gehad ?

Tja daar heb je een punt.  ::D
Dat zou ik met een rij moeten controleren dan, er is me niets aan opgevallen.
Een complete is ook geen koopje trouwens!

http://have-a-nice-bay.nl/product_info.php?products_id=9239

http://www.vwsplitparts.com/p-2a/KF-300.html?_globalsearch=dogleg

http://www.kieftenklok.nl/shop/index.php/front-page/t1-1950-1967/t1-opbouw/plaatwerk/kniestuk-compleet,-rechts-8-62-7-67-a-kwaliteit-detail

http://www.paruzzi.com/nl/spijlbus/carrosserie-interieur/reparatiedelen-zijkant/20698/
Weer eens wat anders!

Offline Ron

• Spijl is het geworden
Misschien wel handig om te weten, deze maand bij K&K 10% korting met code.

Offline EeVeeWee

• Spijl is het geworden
Misschien wel handig om te weten, deze maand bij K&K 10% korting met code.

Dat dacht ik al ergens gezien te hebben, bedankt voor de tip!

Edit: gevonden!

http://www.kieftenklok.nl/shop/index.php/blow-out-sale/hot-chocolate-party-vi-2016-detail
Weer eens wat anders!

Offline Ron

• Spijl is het geworden

Offline volksfahrer.nl

• Spijl is het geworden
    • www.volksfahrer.nl
Het is mij opgevallen dat mijn linker voordeur redelijk vlak aansluit bij de carrosserie, maar de rechter deur staat wat bol.
Voor en achter sluit het aardig aan, maar voor het midden steekt deze wat uit t.o.v. het kniestuk.
Is er een manier om deze wat te richten of misschien zelfs het plaatwerk krimpen?

Knie tegen de deur en trekken aan de sluitzijde.
Mijn deur sloot ook zo en met lomp geweld kom je een heel eind :-D

Offline Ferdi

• Spijl is het geworden
Plaatwerk krimpen kan je wel vergeten, bijna alle spanning zit in die onderkant van de deur,alsook jou was zou ik een andere deur opzoeken...
Marktplaats goed in de gaten houden of hier een advertentie plaatsen, zo heb ik ook al eens geluk gehad.
Ik had helemaal geen deuren bij mijn bus zitten maar hield elke keer marktplaats in de gaten en zo kocht ik 2 keiharde deuren voor 275 euro,ligt er natuurlijk ook aan hoeveel haast je hebt met het klaar maken van je bus...

Gr ferdi

Offline EeVeeWee

• Spijl is het geworden

Knie tegen de deur en trekken aan de sluitzijde.
Mijn deur sloot ook zo en met lomp geweld kom je een heel eind :-D

Ehhh en dan een deuk in de deur duwen? Maar dan kan de optie van hierboven ook nog als plan twee.  ::D
Weer eens wat anders!

Offline EeVeeWee

• Spijl is het geworden
Plaatwerk krimpen kan je wel vergeten, bijna alle spanning zit in die onderkant van de deur,alsook jou was zou ik een andere deur opzoeken...
Marktplaats goed in de gaten houden of hier een advertentie plaatsen, zo heb ik ook al eens geluk gehad.
Ik had helemaal geen deuren bij mijn bus zitten maar hield elke keer marktplaats in de gaten en zo kocht ik 2 keiharde deuren voor 275 euro,ligt er natuurlijk ook aan hoeveel haast je hebt met het klaar maken van je bus...

Gr ferdi

Niet veel haast, ik heb nog heel veel te doen maar was al vooruit aan het denken.
Er komen wel af en toe deuren te koop heb ik gezien, maar meestal helaas slechter dan deze.
Weer eens wat anders!