Spijlbussen.nl

Brand in je spijl door benzine lekkage!!

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Samba '66

  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 1.947
    • Karma: +2/-0
  • Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen
    • Naus IT Management
Yep, het warme weer is er weer. De afgelopen 2 weken al 3 autobranden mogen blussen. Gelukkig allemaal watergekoeld voor ons liefhebbers.
As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.


Offline vwspijlbus

  • Split personality
    • Berichten: 5.545
    • Karma: +1/-0
Yep, het warme weer is er weer. De afgelopen 2 weken al 3 autobranden mogen blussenwatergekoeld voor ons liefhebbers.
In Engeland heeft vanochtend nog een spijlbus gebrand...
link.

Voor wie nog niet weet hoe snel het kan gaan...
http://www.youtube.com/watch?v=pbIP6it96d4&mode=related&search=
Frank


Offline Tophotrod

  • Spijl blijft
    • Berichten: 208
    • Karma: +0/-0
    • TopOldtimers.com
Als ik dit zie realiseer ik weer dt wij twee jaar terug zoveel geluk hebben gehad!!


Offline vwspijlbus

  • Split personality
    • Berichten: 5.545
    • Karma: +1/-0

Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Yep, het warme weer is er weer. De afgelopen 2 weken al 3 autobranden mogen blussen. Gelukkig allemaal watergekoeld voor ons liefhebbers.

Aangezien we sinds September 2007 (laatste bericht hier) een hoop nieuwe leden erbij hebben die misschien nog niet met dit manco op de hoogte zijn en de warme dagen (met veel files richting de kust) er weer aankomen wil ik dit topic even opnieuw bij iedereen onder de aandacht brengen.
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline Berrie120

  • Split personality
    • Berichten: 3.917
    • Karma: +0/-0
Hoi,

Hoorde net van een Samba die is uitgebrand.
Gebroken V-snaar heeft brandstofleiding lek geslagen.

Snel geblust maar wel heel veel schade.

Helaas zit de brandstof tank hoger als waar wij de lekken kunnen krijgen, heeft al iemand een oplossing om de brandstof direct na de tank af te sluiten?
don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience


Offline Nico

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 90
    • Karma: +0/-0

Offline Renka

  • Split personality
    • Berichten: 3.962
    • Karma: +0/-0
solenoid kraan, maar dan heb je weer elektra in de buurt  :-(
To finish first, you first have to finish


Offline Samba '66

  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 1.947
    • Karma: +2/-0
  • Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen
    • Naus IT Management
Iemand bekend met deze mogelijkheid?

Een blusautomaat.  :icon_puke_r:

http://www.tempoholland.nl/

Kan goed werken, maar het blijft belangrijk dat de benzine lekkage gestopt wordt.
Anders kan deze als de blusstof op is weer ontbranden op de hete motor.
As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.


Offline Berrie120

  • Split personality
    • Berichten: 3.917
    • Karma: +0/-0
solenoid kraan, maar dan heb je weer elektra in de buurt  :-(

Rene dat bedoel ik, elektra kan je secuur afzekeren maar zijn er temperatuur afhankelijke, benzine geschikte solenoids?

Verbrandingstemperatuur benzine ligt tussen 1500 en 2200 graden, dus het temperatuursverschil tussen een zeer hete motor en een daadwerkelijk brand moet betrouwbaar meetbaar kunnen zijn.

Dus zonder hinderende storingen tijdens rijden dat je solenoid dicht gaat toch de boel beveiligen.


don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience


Offline Renka

  • Split personality
    • Berichten: 3.962
    • Karma: +0/-0
filter voor de pomp en benzinepomprelais via dynamo zo ga ik het doen

en goodridge leidingen rvs natuurlijk, kost wat maar dan heb je ook wat  :tongue3:

cheers

en als de v snaar breekt, kan ie ook niet meer oververhit raken :tongue3:
To finish first, you first have to finish


Offline sixpack

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.418
    • Karma: +0/-0
solenoid kraan, maar dan heb je weer elektra in de buurt  :-(

Rene dat bedoel ik, elektra kan je secuur afzekeren maar zijn er temperatuur afhankelijke, benzine geschikte solenoids?

Verbrandingstemperatuur benzine ligt tussen 1500 en 2200 graden, dus het temperatuursverschil tussen een zeer hete motor en een daadwerkelijk brand moet betrouwbaar meetbaar kunnen zijn.

Dus zonder hinderende storingen tijdens rijden dat je solenoid dicht gaat toch de boel beveiligen.




Hmm voordat je die temp. bereikt hebt in de motorruimte smelt ijzer (1540C)

IK weet niet, rvs gevlochten leidingen hebben als nadeel dat je scheurtjes in het rubber niet ziet

ik denk:

1) filter tussen tank en pomp
2)elke 2 jaar nieuwe slangen
3)klem op carbrateur(voor het afschieten vd slang en pijpje)
4) auto blus instl. http://www.flexitec.info/electrical_enclosures.html


Offline Renka

  • Split personality
    • Berichten: 3.962
    • Karma: +0/-0
iemand bekend met deze ?

http://vwjim.fotopic.net/c875267.html

iets voor een groepsbuy?
To finish first, you first have to finish


Offline sixpack

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.418
    • Karma: +0/-0

Offline Berrie120

  • Split personality
    • Berichten: 3.917
    • Karma: +0/-0
waarom schuim?  CO2 is toch gas?

ik ben maar simpel, maar gas laat toch geen resten achter?
don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience