Spijlbussen.nl

How to: IRS ombouw

Area51 · 173 · 61068

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
inderdaad super.
zal het ook nog eens grondig doorlopen,hoop er binnen een maand of twee ook eens te kunnen aan beginnen.

henk!!!


Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
Hoe lossen jullie dit probleem op?
De bevestiging van de draagarm aan de veerplaat komt tegen de "asbuis" en waardoor ik dus ook geen vering meer heb achteraan.
De bevesting iets aanpassen zodat hij kan er langs kan?veerplaat zou dan natuurlijk ook nog iets moeten worden aangepakt.
Of misschien de bus toch iets verhogen?

Henk!!!





Offline vw_speedsterke

  • Spijl blijft
    • Berichten: 242
    • Karma: +0/-0
je geeft het juiste antwoord zelf al, gewoon je bevestiging iets bewerken, je hebt immers materiaal genoeg daar...

maar volgens mij ligt je bus echt wel laag, of vergis ik me


Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
Ok,bedankt.
Ja staat wel redelijk laag.
Maar zo rijden er toch nog.

Henk!!!




Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.384
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Als ik die verstelbare veerplaten zie word ik toch wel een beetje nerveus.  :-o
Het lijkt wel of ze met een figuurzaag gemaakt zijn of zo?
Wat ik persoonlijk het spannendste vind is die scherpe hoek in de overgang van de breedte, notabene in het smalste deel.
Kun je je voorstellen wat de (druk)krachten zijn als je met volgeladen bus door een kuil rijdt en deze veerplaat raakt daar de aanslag?
Dan is de spanning op die plaats extreem groot, misschien dat de arm zelfs wel kan verbuigen daardoor.
Als ik jou was zou ik een rubberen aanslag maken, zo ver mogelijk naar achteren van de bus, die voorkomt dat deze veerplaten deze (aangepaste) aanslagen kunnen raken.
Weer eens wat anders!


Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
Is gezichtsbedrog hoor door de verf die eraf is.
De randen van de veerplaten zijn gewoon mooi recht.
Het is de bedoeling inderdaad dat de veerplaten niet tegen de aanslag aankomen.

Henk!!!


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Stukje van je IRS arm eraf halen, moest ik ook doen.. Heb ook het nokje weg gehaald op de torsiebuis.. (mooi in 1 lijn gemaakt)

Toch raar want mijn veerplaat staat ook zo, maar de bus is een stuk lager.. Nu heb jij wel een grote band, maar toch..

Zie project foto van mijn bus:

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline henk155

  • Spijl blijft
    • Berichten: 450
    • Karma: +0/-0
Ok bedankt,goed om te weten dat het nog wordt gedaan met war weg te slijpen.
Misschien de vorm van de veerplaten die iets anders is waardoor die van jou wat lager komt met de platen in dezelfde positie.
Denk dat het komt doordat ik men IRS beugels redelijk noor boven heb moeten zetten om men camber goed te krijgen.
Daardoor komt alles iets meer naar voor.

Henk!!!